NEUGODAN TREND U DUĆANIMA / Jeste li skužili što se događa? Zapravo prikriveno plaćamo više, a sve je legelano

Image
Foto: Shutterstock/Ilustracija

U našim su dućanima pakiranja sve manja, a cijena ostaje ista ili čak raste

6.11.2021.
19:04
Shutterstock/Ilustracija
VOYO logo

Posljednjih nekoliko godina u Hrvatskoj je prisutan trend sve manjih pakiranja proizvoda, što se najčešće odnosi na prehrambene proizvode. Jedan od primjera je kava istog proizvođača, ali u različitim pakiranjima, od kojih jedna teži 200 grama, a druga 175.

"Ovdje nema nekih propisanih standarda, ali se ide na to da su potrošači navikli na određene gramaže, sada im se sugerira da su kupili isto s manjom gramažom", pojasnila je za HRT Sanja Keretić iz udruge "Varaždinski potrošač".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrošači primijete tu promjenu, a "prvi na udaru" su trgovci koji, kako govori Mirko Budimir iz Udruge malih trgovaca pri HUP-u, amortiziraju pojave koje se dešavaju s gramažom. Ističe i to da taj trend traje već 5, 6 godina. "To su prehrambeni proizvodi koji su impulzivne kupnje, a imate i proizvoda mliječnih proizvoda koji se kupuju u redovnom prometu", rekao je Budimir.

Prikrivena inflacija?

"Svi proizvođači pakirane robe su optimizirali pakiranje, a to je sve po zakonu. Naravno da oni komuniciraju da je to zato što potrošači žele manje pakiranje, mi nismo radili ta istraživanja, ali činjenica je da nam prodaja nije pala radi toga", rekao je Dragan Munjiza, predsjednik Uprave Lonia trgovine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'KAO DA PRAVE BUDALE OD NAS' /

Hrvati iznervirani sve manjom gramažom proizvoda i sve većim cijenama: Je li to lopovski?

Image
'KAO DA PRAVE BUDALE OD NAS' /

Hrvati iznervirani sve manjom gramažom proizvoda i sve većim cijenama: Je li to lopovski?

Zašto je tome tako može se samo nagađati, a Budimir smatra da gramaže smanjuju proizvođači jer im rastu ulazni troškovi te da se radi o "prikrivenoj inflaciji". "Da bi se zadržala krajnja cijena, oni smanjuju gramažu. Naravno da smo mi trgovci i potrošači to primijetili i mi smo u tome nemoćni", dodao je.

"Ovdje se ne radi o tome da je obiteljsko pakiranje smanjeno na pakiranje za jadnu osobu, ovdje se radi o tome da cijena proizvoda ostaje ista, a gramaža proizvoda je smanjena za 10, 20, 25 posto i potrošač misli da je kupio proizvod veće gramaže", istaknula je Keretić. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi se kupci zbog toga osjećaju prevarenima, ali ne radi se o prevari s obzirom da je težina proizvoda jasno istaknuta na ambalaži, kako to i propisuje zakon.

Kako bi se privuklo kupca na kupnju, sve se više ulaže u ambalažu, no malo tko razmišlja o tome koliko će toga na koncu završiti u otpadu. "Onečišćujemo okolinu, stvaramo više ambalaže, to je nedostatak jedinstvene politike na nivou članica Europske unije", istaknuo je Budimir, dodajući da bi trebalo dogovoriti zajedničku trgovinsku politiku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo