PROSVJED U ZAGREBU /

'Bicikliste se kažnjava jer nemaju kuda voziti, a nitko ne kažnjava one koji su takvu infrastrukturu stvorili'

Image
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Zagreb nema niti jednu legalnu biciklističku stazu koja je suvislo povezana u okolnu prometnu mrežu

27.10.2019.
18:00
Luka Stanzl/PIXSELL
VOYO logo

Pod geslom "Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi" Sindikat biciklista u nedjelju je organizirao prosvjed s kojeg je više od 600 biciklista i biciklistkinja ponovno ukazalo na sustavno zanemarivanje problematike biciklističkog prometa i nastavak katastrofalnog stanja biciklističke infrastrukture u Zagrebu i Hrvatskoj.

Prosvjedu s kojeg je upozoreno da Zagreb nema niti jednu legalnu biciklističku stazu koja je suvislo povezana u okolnu prometnu mrežu, a slična je situacija i u većini drugih hrvatskih gradova, u znak podrške pridružili su se i roditelji s djecom, romobilisti i skejteri te dostavljači na biciklima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prosvjed je počeo u 15 sati ispred Muzeja Mimara, a povorka je potom s policijskom pratnjom krenula do Trga žrtava fašizma, preko Višeslavove, Držićeve, Vukovarske, Savske do Vintage Industrial Bara.

Nastavlja se graditi auto-centrične prometnice koje isključuju sigurno kretanje pješaka i biciklista, čime se stvara ovisnost građana o automobilima, upozorio je Vladimir Halgota, stručni suradnik Sindikata biciklista: ''Zagreb nema niti jednu legalnu biciklističku stazu. Niti jedna staza u gradu ne zadovoljava kriterije u smislu da je suvislo povezana u okolnu prometnu mrežu, da ima uređenu infrastrukturu s prijelazima, da su uklonjene barijere i slično".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upozorio je i da se loši primjeri iz Zagreba preslikavaju na druge gradove Hrvatske, a nastavlja se praksa ignoriranja biciklista dok se biciklističku infrastrukturu tretira kao i prije dok nije postojao Pravilnik koji propisuje cjelovitu, kontinuiranu i funkcionalnu stazu.

I dalje se staze rade u fragmentima koji nisu uklopljeni u prometnu mrežu, naglasio je Halgota, što pokazuje kako ''i oni koji odlučuju, i oni koji su odgovorni za sigurnost biciklističkih staza zanemaruju taj oblik prometa". Kao primjer naveo je obnovu rotora na kojem su biciklistički i pješački promet u potpunosti zanemareni.

"Put od Savskog mosta do Laništa je odsječen pa možemo vidjeti primjere kako ljudi u invalidskim kolicima moraju tražiti okolne putove da bi došli do odredišta", rekao je.

S obzirom na to koliko se Hrvatska oslanja na turizam, gotovo je nevjerojatno koliko je u slučaju cikloturizma zanemareno da primjerice na Pelješkome mostu nije predviđen drugi promet osim motornog: "Oni koji u svojoj nadležnosti imaju inspekcije za ceste trebali bi kazniti svakoga onoga koji rade ilegalnu infrastrukturu, a pitanje za nadležne je - kako voziti propisno po nepropisnim stazama?''

Image

'Građani drugog reda' prosvjedovali u Zagrebu: 'Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi?'

Image

'Građani drugog reda' prosvjedovali u Zagrebu: 'Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi?'

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture donijelo je Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi, u proljeće 2016. godine, a od tada nije napravljena niti jedna staza koja funkcionira po propisima, upozorio je predsjednik Sindikata biciklista Tomislav Nakić-Alfirević.

Podsjetio je i da je Grad Zagreb pet godina tvrdio da bi uredio biciklistčke staze, no da ne postoje zakoni koji to omogućuju, a nakon donošenja zakona, od čega su prošle već tri godine, gotovo ništa nije napravljeno: "Prosvjedujemo jer je biciklistička infrastruktura nesigurna, nepropisna, razlomljena i ponižavajuća. Sramotno malo novca se izdvaja za biciklističku infrastrukturu, a godišnje izdvajanje je na razini telefonskog računa gradskog poglavarstva, s par iznimki".

Nadležnima je poručio da ako "ignoriraju slovo zakona, bar ne ignoriraju građane". 
Prosvjedom se željelo poručiti kako su biciklisti prisiljeni snalaziti se u korištenju nelegalne infrastrukture. Bicikliste se kažnjava jer nemaju kuda voziti, dok nitko ne kažnjava one koji su takvu infrastrukturu stvorili, poručili su.

Napravljeni su samo djelomični kozmetički pomaci, a ništa po pitanju sigurnosti, kvalitete i povezanosti, upozorio je Sindikat biciklista koji je svoje zahtjeve uputio prema Ministarstvu prometa, Gradu Zagrebu i Ministarstvu unutarnjih poslova.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike