PROSVJED U ZAGREBU /

'Bicikliste se kažnjava jer nemaju kuda voziti, a nitko ne kažnjava one koji su takvu infrastrukturu stvorili'

Image
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Zagreb nema niti jednu legalnu biciklističku stazu koja je suvislo povezana u okolnu prometnu mrežu

27.10.2019.
18:00
Luka Stanzl/PIXSELL
VOYO logo
VOYO logo

Pod geslom "Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi" Sindikat biciklista u nedjelju je organizirao prosvjed s kojeg je više od 600 biciklista i biciklistkinja ponovno ukazalo na sustavno zanemarivanje problematike biciklističkog prometa i nastavak katastrofalnog stanja biciklističke infrastrukture u Zagrebu i Hrvatskoj.

Prosvjedu s kojeg je upozoreno da Zagreb nema niti jednu legalnu biciklističku stazu koja je suvislo povezana u okolnu prometnu mrežu, a slična je situacija i u većini drugih hrvatskih gradova, u znak podrške pridružili su se i roditelji s djecom, romobilisti i skejteri te dostavljači na biciklima.

Prosvjed je počeo u 15 sati ispred Muzeja Mimara, a povorka je potom s policijskom pratnjom krenula do Trga žrtava fašizma, preko Višeslavove, Držićeve, Vukovarske, Savske do Vintage Industrial Bara.

Nastavlja se graditi auto-centrične prometnice koje isključuju sigurno kretanje pješaka i biciklista, čime se stvara ovisnost građana o automobilima, upozorio je Vladimir Halgota, stručni suradnik Sindikata biciklista: ''Zagreb nema niti jednu legalnu biciklističku stazu. Niti jedna staza u gradu ne zadovoljava kriterije u smislu da je suvislo povezana u okolnu prometnu mrežu, da ima uređenu infrastrukturu s prijelazima, da su uklonjene barijere i slično".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upozorio je i da se loši primjeri iz Zagreba preslikavaju na druge gradove Hrvatske, a nastavlja se praksa ignoriranja biciklista dok se biciklističku infrastrukturu tretira kao i prije dok nije postojao Pravilnik koji propisuje cjelovitu, kontinuiranu i funkcionalnu stazu.

I dalje se staze rade u fragmentima koji nisu uklopljeni u prometnu mrežu, naglasio je Halgota, što pokazuje kako ''i oni koji odlučuju, i oni koji su odgovorni za sigurnost biciklističkih staza zanemaruju taj oblik prometa". Kao primjer naveo je obnovu rotora na kojem su biciklistički i pješački promet u potpunosti zanemareni.

"Put od Savskog mosta do Laništa je odsječen pa možemo vidjeti primjere kako ljudi u invalidskim kolicima moraju tražiti okolne putove da bi došli do odredišta", rekao je.

S obzirom na to koliko se Hrvatska oslanja na turizam, gotovo je nevjerojatno koliko je u slučaju cikloturizma zanemareno da primjerice na Pelješkome mostu nije predviđen drugi promet osim motornog: "Oni koji u svojoj nadležnosti imaju inspekcije za ceste trebali bi kazniti svakoga onoga koji rade ilegalnu infrastrukturu, a pitanje za nadležne je - kako voziti propisno po nepropisnim stazama?''

Image

'Građani drugog reda' prosvjedovali u Zagrebu: 'Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi?'

Image

'Građani drugog reda' prosvjedovali u Zagrebu: 'Kako propisno voziti po nepropisnoj infrastrukturi?'

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture donijelo je Pravilnik o biciklističkoj infrastrukturi, u proljeće 2016. godine, a od tada nije napravljena niti jedna staza koja funkcionira po propisima, upozorio je predsjednik Sindikata biciklista Tomislav Nakić-Alfirević.

Podsjetio je i da je Grad Zagreb pet godina tvrdio da bi uredio biciklistčke staze, no da ne postoje zakoni koji to omogućuju, a nakon donošenja zakona, od čega su prošle već tri godine, gotovo ništa nije napravljeno: "Prosvjedujemo jer je biciklistička infrastruktura nesigurna, nepropisna, razlomljena i ponižavajuća. Sramotno malo novca se izdvaja za biciklističku infrastrukturu, a godišnje izdvajanje je na razini telefonskog računa gradskog poglavarstva, s par iznimki".

Nadležnima je poručio da ako "ignoriraju slovo zakona, bar ne ignoriraju građane". 
Prosvjedom se željelo poručiti kako su biciklisti prisiljeni snalaziti se u korištenju nelegalne infrastrukture. Bicikliste se kažnjava jer nemaju kuda voziti, dok nitko ne kažnjava one koji su takvu infrastrukturu stvorili, poručili su.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Napravljeni su samo djelomični kozmetički pomaci, a ništa po pitanju sigurnosti, kvalitete i povezanosti, upozorio je Sindikat biciklista koji je svoje zahtjeve uputio prema Ministarstvu prometa, Gradu Zagrebu i Ministarstvu unutarnjih poslova.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike