Od 1. svibnja automobilske gume dobivaju nove oznake unutar EU.
EU-oznaka za gume, uvedena je u studenome 2012. kao obvezujuća naljepnica, pokazuje otpor kotrljanja (čimbenik potrošnje goriva), prianjanje na kiši i bučnost, a nova od svibnja 2021. je jasnija, interaktivnija i preglednija…
Gume su, slažu se stručnjaci, važnije čak i od kočnica. Naime, ako otkažu kočnice, a gume su dobre, vozač itekako može djelovati, spašavati situaciju: zaobići prepreku, skretanjem s ceste izbjeći frontalni sudar, struganjem automobila o bočni zid izazvati kočenje… A ako su kočnice ispravne, a gume loše, vozač je praktički bespomoćan, piše Autoportal.
U studenome 2012. EU zakonodavstvo propisalo je da svaka guma mora imati oznake koje pokazuju kakve karakteristike imaju automobilske gume po značajkama otpor kotrljanja, prianjanje na mokrom i bučnost.
Otpor kotrljanja do sada se klasificirao u sedam kategorija (A, B, C, D, E, F, G) s tim da je to bilo razdvojeno u dva područja, svako po tri gradacije – dobro (A, B, C) i loše (E, F, G). D je bilo prazno područje, svojevrsna tampon-zona. Bučnost se slikovito opisivala zvučnim valovima – jednim, dva i tri vala, uz kvantificiranje maksimalnog intenziteta buke, brojem decibela (dB)
Nova EU-oznaka, obvezujuća naljepnica na svakoj automobilskoj gumi, odnosno klasifikacija, koja stupa na snagu 1. svibnja 2021. logičnija je i preglednija. Ocjene otpora kotrljanja i prianjanja na mokrom kolniku školski su podijeljene u pet kategorija, s tim da je A najbolja. Kategorije A, C i E označene su bojama kao na semaforu – zeleno, žuto, crveno, a B i D su međuboje – svijetlo zelena i narančasta.
Po novome, razine buke, od najmanje do najveće, označava se A, B i C, od najmanje do najveće. Nova EU-oznaka uvodi i razdvojenu klasifikaciju za gume za snijeg (simbol Triglava s pahuljicom) i led (šiljak s ledom). Dodatne informacija na naljepnici gume je oznaka tipa, s brojem artikla, prilagođena standardnoj trgovačkoj mreži.