Za upravljač ovih futurističkih prototipa automobila proizvedenih
u Hrvatskoj, premijer nije želio ni sjesti - samo je gledao što
je moglo biti, a neće. Futurizam će pričekati zbog
egzistencijalizma.
"Ovo je jedna ljubav vlasnika, ali i puno bogatije države od nas
su odustale, kao Švedska koja je odustala od SAAB-a, Volvo su
prodale Kinezima, dakle svako mora znati gdje mu je mjesto",
objašnjava premijer ZoranMilanović.
Mjesto - Trg bana Jelačića prije godinu i pol. Tadašnji
predsjednik Uprave HEP-a ZlatkoKoračević potpisuje ugovor s tvrtkom Dok-Ing,
prema kojem se trebala izgraditi mreža punionica za električna
vozila. Sve je neslavno svršilo, kaže sad direktor
Dok-Inga.
"Na kraju krajeva nisu se ni oglasili ni zahvalili, a to nije
dobro i nije lijepo, žao mi je što to moram ovako javno reći, ali
tako je", tvrdi direktor Dok-Inga VjekoslavMajetić.
U Dok-Ingu su očekivali da će im HEP pomoći razvijati njihov
električni automobil, no takav nije bio dogovor - tvrde u
HEP-u.
"Komunicirali smo s njima vis-a-vis infrastrukture jer bi željeli
da oni svoje automobile koje razvijaju prilagode određenim
standardima", objašnjavaju iz HEP-a.
Dok-Ingovi automobili nikad nisu išli na testove simulacije
sudara, tzv. crash testove, što je jedan od osnovnih preduvjeta
prije izlaska na tržište.
"Mi smo više više taj automobil napravili da pokažemo da Hrvatska
ima znanja, mi nismo ni tražili crash testove jer nismo išli u
serijsku proizvodnju", dodaje Majetić.
Ipak, u Dok-Ingu se još nadaju da će jednog dana moći razviti
automobil koji bi privukao investitore i zaživio kao prvi
serijski automobil proizveden u Hrvatskoj.
Pompozno najavljivani projekt hrvatske izgradnje električnih automobila - propao je. Iako je HEP s hrvatskom tvrtkom Dok-Ing prije godinu i pol potpisao ugovor prema kojem se trebala izgraditi infrastruktura od 150 punionica za električne automobile, cijeli projekt je stao, a premijer je poručio - i puno bogatiji od nas su odustali.