Telecommuteri rade od kuće, u knjižnici, automobilu, u internet cafeu – odakle god imaju pristup Internetu, bilo na laptopu ili običnom računalu. Zapadne tvrtke već nekoliko godina prakticiraju ovaj način rada, u čemu, očekivano, prednjači SAD. Istraživanja su pokazala da produktivnost kod rada na daljinu raste 10 -40 posto, piše portal IT-info News.
U svijetu postoje i tzv. Telework centri u kojima se nalaze uredi s brzim pristupom Internetu i ostalom potrebnom opremom za rad na daljinu. Začeci teleworkinga pripisuju se tzv. “ocu kibernetike“, Norbertu Wieneru, koji je 1950. „zamislio slučaj engleskog arhitekta koji nadzire gradnju u SAD-u putem telefaksa“. Tako su se u ranim 70-ima Internom telefonskom mrežom počeli povezivati uredi u centru s onima na periferiji velikih gradova, a do početka 80-ih, usavršanjem računala, komunikacija se između međusobno udaljenih predstavništava iste tvrtke dodatno unaprijedila.
Danas ovaj trend usvajaju mnoge tvrtke, iako mogućnost takvog rada mnogo ovisi o samoj prirodi posla. Stoga je jasno zašto su u novinarstvu, kartičnom poslovanju i računalnim kompanijama najviše skloni ovakvom načinu rada. Isto tako, telecommuting posebno je koristan za zaposlenike koji održavaju česte kontakte s klijentima diljem svijeta, ali i za one koji su locirani izvan granica zemlje u kojoj tvrtka ima sjedište.
Treba istaknuti da je osnovni preduvjet za implementaciju teleworkinga jak IT sektor. Kvalitetna informatička infrastruktura, logistička potpora telekom operatora, ali i dobra informatička pismenost zaposlenih od vitalne su važnosti za rad na daljinu.
Prema istraživanjima tvrtke WorldatWork koja se bavi ljudskim resursima i agenciji The Dieringer Research Group Inc., 2008. godine na daljinu je radilo 33,7 milijuna Amerikanaca, od čega 61% muškaraca i 39 % žena. Najviše je teleworkera (48%) u dobnoj skupini 35-54 godine, a prema obrazovnom profilu većina (50%) ima završenu višu školu (college graduates). U Europi, po broju zaposlenih na daljinu prednjači Skandinavija, a slijedi ju Velika Britanija. Hrvati također nastoje ići u korak s trendovima. Prema istraživanju portala MojPosao od prošle godine, čak 51% od 75 ispitanih poslodavaca nudi mogućnost rada od kuće, a 28% od 900 ispitanih posloprimaca radi od kuće. Osim toga, poslodavci su odgovorili da rad od kuće doprinosi smanjenju stresa( 85%) i većoj produktivnosti (83%).
Naše najreprezentativnije tvrtke koje već neko vrijeme aktivno primjenjuju teleworking su Ericsson Nikola Tesla, Podravka i Polar. Stručnjaci predviđaju da će ovaj trend, kako u svijetu tako i kod nas, zasigurno rasti, a virtualne konferencije, grupni chatovi, Skype i ostali načini virtualnih komunikacija postati normalan oblik poslovanja. U svakom slučaju, za prelazak na teleworking potrebno je dobro „skenirati“ vlastitu specifičnu situaciju, jer teleworking, unatoč brojnim svojim prednostima, nije jednostavan kako se čini.