Veća produktivnost uz rad na daljinu

Telecommuting, teleworking ili rad na daljinu, nazivi su koji podrazumijevaju poslovni aranžman kod kojeg zaposlenici uživaju povlastice fleksibilnog radnog vremena i mjesta rada.

16.3.2010.
18:07
VOYO logo

Telecommuteri rade od kuće, u knjižnici, automobilu, u internet cafeu – odakle god imaju pristup Internetu, bilo na laptopu ili običnom računalu. Zapadne tvrtke već nekoliko godina prakticiraju ovaj način rada, u čemu, očekivano, prednjači SAD. Istraživanja su pokazala da produktivnost kod rada na daljinu raste 10 -40 posto, piše portal IT-info News.

U svijetu postoje i tzv. Telework centri u kojima se nalaze uredi s brzim pristupom Internetu i ostalom potrebnom opremom za rad na daljinu. Začeci teleworkinga pripisuju se tzv. “ocu kibernetike“, Norbertu Wieneru, koji je 1950. „zamislio slučaj engleskog arhitekta koji nadzire gradnju u SAD-u putem telefaksa“. Tako su se u ranim 70-ima Internom telefonskom mrežom počeli povezivati uredi u centru s onima na periferiji velikih gradova, a do početka 80-ih, usavršanjem računala, komunikacija se između međusobno udaljenih predstavništava iste tvrtke dodatno unaprijedila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danas ovaj trend usvajaju mnoge tvrtke, iako mogućnost takvog rada mnogo ovisi o samoj prirodi posla. Stoga je jasno zašto su u novinarstvu, kartičnom poslovanju i računalnim kompanijama najviše skloni ovakvom načinu rada. Isto tako, telecommuting posebno je koristan za zaposlenike koji održavaju česte kontakte s klijentima diljem svijeta, ali i za one koji su locirani izvan granica zemlje u kojoj tvrtka ima sjedište.

Treba istaknuti da je osnovni preduvjet za implementaciju teleworkinga jak IT sektor. Kvalitetna informatička infrastruktura, logistička potpora telekom operatora, ali i dobra informatička pismenost zaposlenih od vitalne su važnosti za rad na daljinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema istraživanjima tvrtke WorldatWork koja se bavi ljudskim resursima i agenciji The Dieringer Research Group Inc., 2008. godine na daljinu je radilo 33,7 milijuna Amerikanaca, od čega 61% muškaraca i 39 % žena. Najviše je teleworkera (48%) u dobnoj skupini 35-54 godine, a prema obrazovnom profilu većina (50%) ima završenu višu školu (college graduates). U Europi, po broju zaposlenih na daljinu prednjači Skandinavija, a slijedi ju Velika Britanija. Hrvati također nastoje ići u korak s trendovima. Prema istraživanju portala MojPosao od prošle godine, čak 51% od 75 ispitanih poslodavaca nudi mogućnost rada od kuće, a 28% od 900 ispitanih posloprimaca radi od kuće. Osim toga, poslodavci su odgovorili da rad od kuće doprinosi smanjenju stresa( 85%) i većoj produktivnosti (83%).

Naše najreprezentativnije tvrtke koje već neko vrijeme aktivno primjenjuju teleworking su Ericsson Nikola Tesla, Podravka i Polar. Stručnjaci predviđaju da će ovaj trend, kako u svijetu tako i kod nas, zasigurno rasti, a virtualne konferencije, grupni chatovi, Skype i ostali načini virtualnih komunikacija postati normalan oblik poslovanja. U svakom slučaju, za prelazak na teleworking potrebno je dobro „skenirati“ vlastitu specifičnu situaciju, jer teleworking, unatoč brojnim svojim prednostima, nije jednostavan kako se čini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo