Prerezan konop i još jedna boca šampanjca razbijena je na trupu
broda. S navoza splitskog škvera u more je skliznuo brod za
prijevoz teških tereta.
Brod ugovoren još prije privatizacije Brodosplita dug je 152 i
širok 27 metara.
"Brod je specijaliziran za teške terete, ukupne nosivosti 3000
tona za specijalne namjene to je niša kojoj Brodosplit teži",
kazao je Dalibor Vukičević - direktor projekta izgradnje broda u
Brodosplitu.
Ovo je drugi od dva broda za istog nizozemskog naručitelja. U
odnosu na prvi ugovor njihova isporuka kasni oko godinu dana, no
penali su kompenzirani s očito zadovoljnim naručiteljem.
"Mislim da su oba broda vrlo kvalitetno napravljena, posjetili
smo jučer jedan i stvarno je impresivno vidjeti kako je sve
napravljeno", rekao je direktor u tvrtci Jumbo Ed Linders.
Iako navozi Brodosplita sad izgledaju pusto, u upravi tvrde -
škver je poslovima popunjen do 2016.
"Gradi se brod za riječna krstarenja za unutarnje ruske vode bit
će i novih brodova koji su sad u dizajnu, a to je ono što oku
nije vidljivo", tvrdi član Uprave Brodosplita Darko Pappo.
Zadovoljni su, čini se, i radnici, a njih je sad oko 2400. U
upravi napominju i da imaju otvorene natječaje za deficitarna
zanimanja.
Odluka Vlade da se za 100 milijuna kuna smanji iznos za
restrukturiranje brodogradilišta do Brodosplita još službeno nije
došla, no kažu svaki odmak od dogovorenog imat će
posljedice.
Najveći brod na svijetu kojem je zadaća prevoziti teški teret porinut je u splitskom škveru. Iako Vlada reže i predviđeno za restrukturiranje brodogradilišta - za radnike ovo je porinuće nova nada. Osobito kad je naručitelj toliko zadovoljan.