UNATOČ PANDEMIJI, JEDNA POZNATA AGENCIJA VJERUJE DA NAS NA LJETO ČEKA TURISTIČKI BUM: /

'Žudnja za tim je enormna'

Image
Foto: Srećko Niketić / PIXSELL

Tijekom krize su ljudi bili oprezniji s novcem, a osim toga i nisu mogli putovati. Ova godina bi trebala imati 'normalno ljeto'. Mnogi očekuju eksploziju potrošnje u drugoj polovini 2021.

5.1.2021.
11:42
Srećko Niketić / PIXSELL
VOYO logo

Veliki njemački organizator turističkih putovanja TUI računa na "u velikoj mjeri normalno ljeto" kada su u pitanju odmori. "Sva naša istraživanja tržišta pokazuju enormnu žudnju ljudi da poslije ovih teških korona-vremena ponovo idu na lijepa putovanja", rekao šef uprave turističkog koncerna TUI Fritz Joussen u intervjuu listu Rheinische Post. On procjenjuje da će ponude biti brzo biti rasprodane, posebno za destinacije u Sredozemlju, posebno Španjolska, Turska, Cipar i Portugal, piše DW.

Za svibanj je već dosad prodano 50 posto aranžmana. Radi bolje iskorištenosti kapaciteta TUI će međutim ponuditi samo 80 posto avionskih letova u odnosu na godine prije korona-krize. No istovremeno će svih 16 kruzera s kojima TUI raspolaže biti u pogonu. Joussen očekuje da će uskoro ograničenja putovanja postati nepotrebna ako se "posebno ugrožene grupe zaštite" cjepivom. Kako kažu u firmi, tek bi 2022. mogao biti dostignut rekordan nivo iz 2019. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Probijen i posljednji rok za otvaranje žičare: ‘Bojim se da ćemo zbog svega imati i dodatne troškove’

Image

Probijen i posljednji rok za otvaranje žičare: 'Bojim se da ćemo zbog svega imati i dodatne troškove'

Image

Probijen i posljednji rok za otvaranje žičare: 'Bojim se da ćemo zbog svega imati i dodatne troškove'

Što se cijena tiče, one će uglavnom ostati iste kao što su bile 2019. i 2020., kaže Joussen, ali šef ovog najvećeg europskog tour-operatera smatra da će turisti ipak trošiti više novca: "Mušterije biraju sada proizvode luksuznije proizvode. Mnogi imaju više novca na raspolaganju pa onda umjesto hotela sa četiri zvjezdice oni uzimaju onaj sa pet."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nijemci su više uštedjeli

Baš kao i ovaj veliki njemački organizator turističkih putovanja, i ekonomisti očekuju značajan porast potrošnje u drugoj polovici 2021. Prema podacima banke DZ, tijekom prošle godine se novčani imetak domaćinstava u Njemačkoj povećao za 393 milijarde eura i sada iznosi rekordnih 7,1 bilijuna eura - dakle 7100 milijardi! To je veliki plus od šest posto u odnosu na prošlu godinu.

Ekonomski analitičari ove banke kažu da su ljudi iz straha od gubitka posla ili manje zarade više stezali remen i ostavljali novac na štednoj knjižici. Osim toga, zatvaranja prodavaonica i kulturnih ponuda zbog lockdowna značajno su smanjili potrošnju. DZ procjenjuje da su Nijemci prošle godine uštedjeli 16 eura od svakih sto koji su im došli u ruke. Udruženje banaka BVR čak procjenjuje da je ta vrijednost bila 17 posto.

To je u svakom slučaju rekord. Do sada je, prema navodima Zavoda za statistiku, najveći udio štednje izmjeren 1991. i 1992. godine kada je iznosio 13 posto. Štednja u vremenima krize nije neočekivana. Tijekom prvog lockdowna u ožujku i travnju, institut Ipsos je u Njemačkoj proveo ispitivanje u kojem je 45 posto ljudi kao razlog štednje navelo "sigurnost za nepredviđene situacije". Kao razlozi štednje slijede namjera da se kasnije "priušti nešto veće" (37 posto) i "povećanje imetka" (30 posto).

Za pola godine kreće troškarenje?

"Tijekom 2021. bi značajan dio likvidnih sredstava koja su domaćinstva 2020. (…) parkirala na bankovne račune mogao opet biti aktiviran i otići u privatnu potrošnju", kaže Michael Hollstein, glavni ekonomist banke DZ. On očekuje veliku potrošnju na putovanja, posjete restoranima i kulturnim priredbama – čim stanje pandemije to dopusti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Za drugu polovicu godine očekujemo pravi postepidemijski bum koji će osjetno pogurati njemačku konjukturu. Tada bi na neko vrijeme udio štednje mogao pasti ispod dugoročnog prosjeka", misli Hollstein.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo