U nasukanom kruzeru pronađeno još pet tijela

17.1.2012.
9:49
VOYO logo

Talijanski spasioci u utorak su eksplozivom otvorili dijelove nasukanog kruzera, a pretragom je kasnije locirano još pet tijela. Kako piše Corriere.it, svi su poginuli na sebi imale prsluke za spašavanje, a pronađeni su u potopljenom dijelu broda, blizu jedne od evakuacijskih točaka. Inače, u ponedjeljak navečer je dužnosnik talijanske obalne straže Marco Brusco izvijestio medije da se još uvijek ne zna gdje su 25 putnika i četiri člana posade. Brusco nije objasnio odakle tolika promjena u podacima o broju nestalih, budući da se u početku govorilo o 16 nestalih, ali kazao je da su među nestalima 10 Nijemaca i dva Amerikanca.

Kapetan odgovoran za brodolom

U međuvremenu, rasvjetljavaju se okolnosti u kojima je došlo do nesreće. Tužitelj iz Grosseta Francesco Verusio izjavio je tako u ponedjeljak da je na osnovi prvih rezultata istrage, koju su provele snage reda i pomorske vlasti, kapetan Francesco Schettino (52) odgovoran za brodolom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Schettino se nalazi u zatvoru u Grossetu pod optužbom za ubojstvo iz nehaja i napuštanje broda, za što bi mogao biti kažnjen s 15 godina zatvora. Inače, Schettino je u brodarsku kompaniju Costa Crociere ušao 2002., a 2006. godine promaknut je u kapetana.

Plovio blizu otoku da pozdravi umirovljenog kapetana?!

A prema onom što objavljuju talijanski mediji, brod je plovio preblizu otoku Gigliju da bi Schettino pozdravio stanovnike, a posebno admirala Marija Terenzija Palomba (68), koji u mirovini živi na tom otoku. Drugi navode da se brod približio obali kako bi glavni konobar brodskog restorana Antonello Tievoli mogao pozdraviti svoju obitelj na Gigliju. Nekoliko minuta prije nasukavanja njegova je sestra Patrizia Tievoli na Facebooku napisala: "Concordia će uskoro proći vrlo blizu. Veliki pozdrav mojemu bratu koji će konačno doći na odmor nakon pristanka u Savoni." Kapetan Schettino navodno je Tievoliju rekao: "Dođi vidjeti, Antonello, točno smo pred Giglijem."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svakom slučaju, u trenutku nesreće na zapovjedničkom mostu, osim Schettina bili su i drugi časnici koji su mu u jednom trenutku kazali da je brod preblizu otoka. Schettino je navodno odgovorio: "Ima vode, ima vode", misleći pritom na dubinu mora.

Bježao s broda, spasilac ga pozvao na red

Nakon što je brod udario u hrid, kapetan nije pozvao na uzbunu. Više od sat vremena nije htio pozvati pomoć i pripremiti putnike na evakuaciju. S kopna, odnosno iz lučke kapetanije u Livornu, koja je pratila kojom rutom plovi brod, više su puta upozorili kapetana da mora nešto učiniti i na koncu su ga oni prisilili da pozove pomoć. Spasioci su stigli na brod u 23.30 sati, dva sata nakon što je brod udario u greben.

Na brod je helikopterom spušten spasioc Marco Savastano, a kada je došao na zapovjedni most, tamo nije bilo gotovo nikoga. Pozvao je kapetana Schettina koji se već nalazio u čamcu za spašavanje i zatražio od njega da odmah preuzme zapovijedanje brodom i evakuacijom. No, kapetan je bio kao ukočen u čamcu koji se nije ni spuštao u more. Zapovijedanje evakuacijom tada je preuzela Obalna straža.

Tragedija talijanskog kruzera pretvorila se u ponedjeljak u ekološku krizu kada je nemirno more počelo zapljuskivati brod i potaknulo strahove o mogućem curenju goriva u more nedaleko od Toskane, inače utočište dupina, pliskavica i kitova. Oko Concordije viđene su i prve mrlje nafte, pa je ministar za okolicu Corrado Clini zatražio što hitnije izvlačenje 2400 tona goriva iz brodskih rezervoara. Uzburkano more jučer je pomaknulo olupinu za 9 centimetara. Brod je "naslonjen" na greben u dubini od 37 metara, a ako bi odskliznuo pao bi na dubinu od 70 metara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo