U Francuskoj u pogrebnoj ponudi i 'miris pokojnika'

Francuska tvrtka namjerava u rujnu početi s prodajom parfema koji će u bočici sačuvati miris drage osobe koja je preminula ili je odsutna.

24.4.2015.
7:03
VOYO logo

Francuskinja Katia Apalategui na tu je zamisao došla prije sedam godina jer je bila neutješna nakon smrti oca kojega je povezivala s "njegovim" mirisom. "O tome sam svojedobno razgovarala s majkom koja mi je kazala: i meni jako nedostaje, a nedostaje mi i njegov miris u tolikoj mjeri da neko vrijeme nisam željela oprati jastučnicu na kojoj je spavao dok je bio živ", rekla je za AFP 52-godišnja agentica za osiguranje.

Nakon nekog vremena stupila je u vezu sa znanstvenicima sa sveučilišta u Le Havreu čiji su joj stručnjaci omogućili da zamisao provede u djelo osmislivši posebnu tehniku koja omogućuje "proizvodnju" ljudskog mirisa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"S odjeće se ekstrahiraju mirisne tvari te se posebnim kemijskim procesom u kojemu se koristi alkohol, pretvaraju u miris", objasnila je glasnogovornica sveučilišta.

Sin Katije Apalategui koji je još student, polovinom studenog trebao bi zamisao provesti u djelo uz pomoć kemičara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Obiteljima preminulih ćemo po narudžbi i uz posredovanje pogrebnog poduzeća ponuditi kutijicu s bočicom pokojnikova mirisa ekstrahiranog s odjeće koju dobijemo od obitelji. Miris će biti neka vrsta olfaktivne utjehe koja će se obiteljima nuditi uz fotografije, video snimke i ostala sjećanja na pokojnika", objasnila je Apalategui, dodavši da će se bočica prodavati po 560 eura.

Tvrtka se nada širenju poslovanja i u inozemstvo, kao i proširenju na druga tržišta.

Osim mirisa pokojnika, moći će se dobiti i miris živućih.

Roditelji će, kaže Apalategui, moći naručiti bočicu mirisa ekstrahiranog s odjeće svoje djece da im ne bi nedostajala za vrijeme boravka u ljetnom kampu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo