Talijanski influenceri uskoro bi mogli imati ista pravila kao i tradicionalni mediji prilikom objavljivanja sadržaja na internetu, a bit će pod nadzorom Talijanske agencije za komunikacije, piše BBC.
Pravila će se u početku primjenjivati na kreatore sadržaja koji imaju više od milijun pratitelja.
"Divlji zapad influencera je gotov. Počinjemo s velikima, ali i drugi će se morati prilagoditi", rekao je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella za novine La Repubblica.
Oni koji ne budu jasno naznačili suradnju brendova ili koji ne budu otkrivali svoje komercijalne interese, suočit će se s novčanim kaznama do 250.000 eura.
AGCOM je u priopćenju rekao da će se njegove mjere odnositi na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti".
Mnogi su odluku AGCOM-a povezali s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna talijanska influencerica Chiara Ferragni što je Lasorella zanijekao.
U prosincu je Ferragni koja ima gotovo 30 milijuna pratitelja na Instagramu kažnjena s 1,075 milijuna eura jer je tvrdila da će prodaja dizajnerske ružičaste božićne torte pomoći u financiranju dječje bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač torte dao novac bolnici nekoliko mjeseci prije lansiranja torte.
Prošle su godine u drugim europskim zemljama uvedena stroža pravila za influencere.
U lipnju je Francuska donijela zakon prema kojem se influenceri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o napredovanju, a prvi put je ta uloga zakonski definirana u Europi.
U listopadu je Europska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima utjecajnih osoba, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati slijediti poštenu komercijalnu praksu, a njihovi sljedbenici imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije.
POGLEDAJTE VIDEO: Kaos u New Yorku. Ima i ozlijeđenih: Uhićen Influencer zbog poticanja nereda i nezakonitog okupljanja