OCJENJIVANJE PREMA IZGLEDU / Seksizam na djelu: Za žene obavezne visoke potpetice, zabranjene naočale jer djeluju 'hladno'

Image
Foto: Shutterstock

Neke tvrtke zahtijevaju od svojih zaposlenica da ne nose naočale na poslu

14.11.2019.
14:39
Shutterstock
VOYO logo

Među tvrtkama koje su u Japanu zabranile zaposlenicama da na poslu nose naočale, nalaze se i neki trgovački lanci koji su priopćili da trgovkinje koje nose naočale izgledaju 'hladno'. Razvila se velika društvena rasprava, koja se nadovezala na onu o nošenju štikli s obzirom na to da je u oba slučaja riječ o seksizmu prema ženama. 

Pokazalo se da različite kompanije u različitim industrijama u Japanu zabranjuju ženama da nose naočale, a o tome su izvijestili lokalni, ali i svjetski mediji dok su tvrtke navodile neke sigurnosne razloge pri čemu je ostalo nejasno je li ''zabrana" zasnovana na pravilima ili odražava društveno prihvaćenu praksu na tim radnim mjestima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U svakom slučaju, piše Refinery29, razvila se žestoka rasprava na društvenim mrežama, a sociolozi su istaknuli da je riječ o reakciji na ''staromodnu" politiku te diskriminaciji jer nije riječ o tome kako žene obavljaju posao, već ih se procjenjuje na osnovu izgleda i ženstvenosti.

Kumiko Nemoto, profesorica sociologije na sveučilištu u Kyotu, izjavila je da je takva snažna reakcija potaknuta zastarjelim pravilima: "Razlozi zbog kojih žene ne smiju nositi naočale stvarno nemaju smisla. To je rodno uvjetovano i prilično diskriminirajuće''.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rasrpava o naočalama nadovezala se na raspravu o obavezi nošenja visokih potpetica na radnom mjestu. Podsjetimo, glumica i spisateljica Yumi Ishikawa pokrenula je peticiju pozivajući Japan da ukine pravila odijevanja. Ona je, naime, morala nositi visoke potpetice dok je radila u pogrebnom poduzeću.

"Ako pravila samo ženama zabranjuju da nose naočale, to je diskriminacija žena", rekla je Kanae Doi, japanska direktorica organizacije Human Rights Watch, podsjeća Libela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pokret je privukao pažnju na društvenim mrežama. Podržavatelji i podržavateljice su u znak solidarnosti dijelili peticiju s hashtagom #KuToo, referirajući se na pokret #MeToo. Slogan je igra riječi jer je japanska riječ za cipele "kutsu", a za bol "kutsuu".

Aktivisti i aktivistkinje upozoravaju da se nošenje visokih potpetica smatra obaveznim prilikom razgovora za posao, a dodatno ih je razljutila izjava japanskog ministra, koji je rekao da pravila odijevanja tvrtki "nužno" podrazumijevaju visoke potpetice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Žene se najviše ocjenjuje prema izgledu", rekla je Nemoto i upozorila: "To je poruka koju ta pravila šalju."

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo