SVEMIRE, IDU AMERI! / SAD i NASA stvaraju najmoćniju raketu ikad: Prevozit će ljude u najdublji svemir, sve do Marsa. Ali to nije sve...

Foto: Shutterstock

Raketa je ključna i za program povratka ljudi na Mjesec do 2030. godine, a SLS sustav lansiranja omogućit će astronautima da stignu ondje brže i s većom količinom tereta nego što se do sada moglo zamisliti

6.9.2023.
Shutterstock

NASA, američka svemirska agencija, kontinuirano radi na razvoju novih raketa kako bi proširila svoje mogućnosti istraživanja svemira. Ovi inovativni projekti obećavaju revoluciju u našem razumijevanju svemira i otvaraju nove horizonte za buduća istraživanja.

PROGRAM ARTEMIS /

Proslavljeni hrvatski astronom otkriva detalje o NASA-inoj misiji na Mjesec, ali i kada bi ljudi mogli kročiti na Mars

PROGRAM ARTEMIS /

Povratak čovjeka na Mjesec

Jedan od najuzbudljivijih novih projekata američke agencije u razvoju raketa jest potpuno novi Space Launch System (SLS). SLS je najmoćnija raketa ikad napravljena, a koja će omogućiti transport ljudi i tereta na daleke destinacije u svemiru, uključujući i Mars. Ova raketa bit će ključna za program čiji je cilj povratak ljudi na Mjesec do 2030. godine. SLS sustav lansiranja omogućit će astronautima da stignu na Mjesec brže i s većom količinom tereta nego što se to do sada uopće i moglo planirati. To će također poboljšati i njihovu sposobnost istraživanja površine Zemljinog satelita i prikupljanje važnih podataka i uzoraka Mjesečevog tla.

Sateliti za sprječavanje asteroida

Pored SLS-a, NASA trenutačno razvija i rakete za istraživanje planeta izvan Sunčevog sustava. Jedan od najintrigantnijih projekata je nedavno lansirani James Webb Space Telescope (JWST). Ovaj svemirski teleskop omogućit će nam da bolje i lakše istražujemo egzoplanete izvan Sunčevog sustava, kao i druge daleke svemirske objekte. JWST opservatorij će pomoći znanstvenicima i da bolje razumiju uvjete na drugim planetima i da čak otkriju znakove života negdje daleko u svemiru.

Također, NASA radi i na razvoju letjelica za istraživanje asteroida i drugih opasnih objekata koji bi mogli predstavljati prijetnju Zemlji. Ove će letjelice imati za cilj proučiti te objekte i, ako je potrebno, razviti strategije za sprječavanje njihovog udara u našu planetu. S obzirom na sve ove inovacije u razvoju raketa, budućnost istraživanja svemira čini se punom mogućnosti. NASA nastavlja postavljati standarde u istraživanju svemira i otvarati nova vrata ljudskoj vrsti za istraživanje neistraženih dijelova svemira.

POGLEDAJTE VIDEO: NASA je lansirala prvu letjelicu koja će uništiti asteroid