PORAZNA STATISTIKA: /

Tri četvrtine učenika do kraja osnovne škole probalo je alkohol

Image
Foto: PIXSELL, Hrvoje Jelavic
25.11.2015.
15:01
PIXSELL, Hrvoje Jelavic
VOYO logo

Radi se o rezultatima istraživanja iz 2013. koje je provedeno među 2267 učenika u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji.

Image
PRVO PIJANSTVO: /

Čak 85 posto maloljetnika probalo je alkohol, djevojke više od dječaka

Image
PRVO PIJANSTVO: /

Čak 85 posto maloljetnika probalo je alkohol, djevojke više od dječaka

"Glavni zaključci istraživanja su da je alkohol najzastupljenije sredstvo ovisnosti već u osnovnoj školi, a znatiželja i želja za opuštanjem vodeći su razlozi njegove konzumacije. Alkohol prvi put najčešće probaju kod kuće, lako se nabavlja, uglavnom u kafiću, a njegovu konzumaciju odobrava oko 30 posto roditelja, osobito kod maturanata ", kazala je profesorica psihologije u II. osnovnoj školi Bjelovar Ines Mihajlović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stoga je poručila da je krajnje vrijeme spriječiti proturječne poruke u društvu i svima dati jasno do znanja koliko je važno reći ne prilikom potencijalne konzumacije alkohola.

Hrvatska na trećem mjestu

Prema posljednjim rezultatima Europskog istraživanja o pušenju, pijenju alkohola, uporabi droga i rizičnim čimbenicima (ESPAD) iz 2011. provedenog u 37 europskih zemalja među 105.000 učenika, Hrvatska se nalazi na trećem mjestu kad je u pitanju maloljetnička konzumacija alkohola. Rezultati, istaknuto je na okruglom stolu, ujedno pokazuju porast ekscesivnog pijenja (binge drinking) među djevojčicama i dječacima u Hrvatskoj. Mnogobrojna istraživanja pijenja alkoholnih pića tijekom adolescencije utvrdila su i visoku povezanost opijenosti i sudjelovanja u tučnjavama, skrivljenih prometnih nesreća, izlaganju riziku od maloljetničke trudnoće i mnogih drugih scenarija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Rezultati mnogobrojnih istraživanja pokazuju da maloljetnici u Hrvatskoj sve više i sve ranije počinju konzumirati alkohol", kazala je predsjednica PR Odbora Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK Tina Puhalo Grladinović, izrazivši uvjerenje da kampanjom "Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne" Grupacija preuzima odgovornost kako bi utjecala na savjest svih članova društva i potaknula ih da djeci kažu ne kada se nađu u poziciji točiti im ili prodavati alkohol.

"Kampanja je potrebna društvu"

Kampanja "Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne" provodi se do 15. prosinca na ukupno tisuću prodajnih mjesta i kafića u cijeloj Hrvatskoj u organizaciji Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore (HGK) u partnerstvu s Ministarstvom zdravlja. Cilj kampanje je podizanje svijesti o nužnosti poštovanja i provedbe zakona kojim je zabranjena konzumacija i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina. Prati je i spot u režiji Dalibora Matanića kojim se apelira na savjest mnogih koji se nalaze u položaju da maloljetnicima prodaju alkohol.

"Ova kampanja pokazuje koliko može biti uspješna multisektorska suradnja u projektima od općeg interesa. Upravo takva međusektorska i višerazinska partnerstva preporučuju i mnoge smjernice Svjetske zdravstvene organizacije i Europske komisije kao i nacionalne strategije sprečavanja zlouporabe alkohola", kazala je voditeljica službe za javno zdravstvo Ministarstva zdravlja Dunja Skoko-Poljak.

Sudionici okruglog stola složili su se da podaci istraživanja pokazuju da je ta kampanja potrebna društvu te ustvrdili da odgovornost za zdravlje djece i mladih leži na svim članovima društva, posebno ako se uzme u obzir da Hrvatska ima zakon kojim je maloljetnička konzumacija alkohola jasno zabranjena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo