Ipak, mlada modna blogerica iz Srbije Zorana Jovanović ponekad, kako je izjavljivala za medije, zaradi čak i do 5.000 eura mjesečno.
Cifru koja je nedostižna većini Balkanca koji svaki dan odlaze na svoje radno mjesto, ako ga imaju, postiže vođenjem bloga na kojem svakodnevno postavlja svoje fotografije, obučena u razne modne kombinacije, često putujući po svijetu.
Iako tvrdi da ima mjeseci kada ne zaradi ništa ili "samo 200 eura", stručnjaci i blogeri se slažu da je 24-godišnja Zorana napravila uspješan blogerski biznis, koji u svijetu donosi čak i milijune, dok se u regiji uglavnom još smatra tek hobijem.
Međutim, čini se da je zarada ove modne blogerke, što se tiče regionalne blogerske zajednice, izuzetak, a ne pravilo, piše Al Jazeera Balkans..
Dragan Varagić, bloger koji piše o online strategijama i poslovnoj primjeni interneta, smatra da su modni blogovi veoma privlačni za reklamiranje kompanijama koje se bave modom, ljepotom i izgledom, dok druge vrste blogova imaju manju šansu da "privuku novac".
Sponzorirani tekstovi
Tvrdi da on od pisanja mjesečno zaradi više od prosječne plate u Srbiji. Prema njegovim riječima, sve se češće događa da blogeri u regiji prodaju sponzorirane tekstove koji su napisani "zanimljivo i korisno", od čega mogu zarađivati. Međutim, tvrdi da je to za sada slučaj samo kod pojedinih blogera, najčešće u zajednici modnih i kulinarskih blogova, kao i kod generalno najpoznatijih blogera.
A "svaštarenjem, najviše politikom i nešto manje literaturom" na svom blogu Inokosni organ bavi se Vojislav Mazzocco, novinar iz Hrvatske, koji se slaže da takvo pisanje ne donosi zaradu.
Blog kao ispušni ventil
Zato su takvi, općeniti, blogovi puno manje utjecajni, pa posljedično i ne donose novac.
"Blog mi je poslužio da ostanem u formi i da si osiguram druge angažmane. To je moj ispušni ventil liječenog novinara”, ističe Mazzocco, koji više od deset godina živi isključivo od pisanja, najviše u novinama. Tvrdi da mu je pisanje prvenstveno zabava, a ne izvor zarade.
Moda i hrana najisplativiji
Pisanjem bloga isključivo iz svog osobnog zadovoljstva, a ne s ciljem zarade, počela se baviti i jedna od najpoznatijih BiH blogerka Hana Kazazović. Njen blog Cyber Bosanka, na kojem piše o društvu, osobnom razvoju i poduzetništvu, povremeno joj donosi neke prihode.
"Međutim, to nije ni blizu toga da bih mogla živjeti od bloga, tako da imam stalni posao od kojeg živim”, kaže Kazazović.
Dodaje da je pisanje o politici i društvu očito posljednje na ljestvici moguće zarade kada su u pitanju blogovi.
"Definitivno postoje područja koje su pogodnije za zaradu. Konkretno modna i prehrambena industrija dio svojih sredstava za oglašavanje usmjerava u blogove jer ih čita i njihova ciljna publika", mišljenja je blogerka iz BiH.
Međutim, Ana Karadžole, modna blogerica iz Hrvatske, koja ima veliku pratnju na društvenim mrežama, ali i ne toliku zaradu koliku i Zorana Jovanović iz Srbije, tvrdi da od svog bloga Psychocouture ne zarađuje dovoljno da bi od toga živjela.
"Zarađivati samo bloganjem - smatram da je na Balkanu to još daleka budućnost ili čak utopija", zaključuje modna blogerica Karadžole, čiji postovi, iako imaju najveću šansu za zaradu, za sada ostaju samo hobi.