Takvi podaci stoje u izvještaju o prikupljanju i trošenju novca za predsjedničku kampanju Aleksandra Vučića, kojeg je SNS predao Agenciji za borbu protiv korupcije.
Svi građani platili okrugli iznos
Značilo bi to da je svatko od 6.789 građana dao 40.000 dinara za Vučićevu kampanju, a taj je iznos taman ispod visine prosječne neto plaće. Tu je i 11 osoba koje su donirale po 39.600 dinara, a sve kako ne bi bankama platili proviziju od jedan posto.
Balkanska istraživačka mreža je dokazala da su donatori dobivali novac u stranci, a zatim ga uplaćivali u kampanju, piše Deutsche Welle i dodaje da je većina tih donatora u članstvu SNS-a, a zaposleni su u javnim poduzećima. Tu su mnogi direktori i zastupnici, ali nitko od njih nije htio razgovarati s novinarima.
Mogle su se čuti i priče o vrećama novca koje je Andrej Vučić razvozio po cijeloj Srbiji, a većinom po lokalnim odborima stranke. Zaposlenici banaka otkrili su da su donatori na šaltere dolazili u velikim grupama.
Mafijaške metode?
Najviše je donatora bilo iz manjih gradova poput Rume, Požarevca, Kruševca, Kraljeva ili Leskovca, a iz većih gradova poput Smedereva ili Niša bilo ih je puno manje. Sve su svote bile okrugle, točno 40.000 dinara.
Tim se fondovima zatim vodila kampanja, financirali su se mediji, ali i pristaše koji su Vučića pratili po cijeloj zemlji. DW piše kako se radi o velikom broju kaznenih djela, korupciji, iznudama i reketiranju. Postoji teorija da se SNS odlučio za metodu velikog broja donatora kako bi prikazali da narodne mase odvajaju od usta i daju novac za predsjedničku kampanju kako bi svima bilo bolje.