Ali glazbena oda premijeru Naredndri Modiju pretvorila se u sramotu epskih proporcija.
Ovaj glazbeni spot, koji izgleda poput bollywoodske parodije iz devedesetih, prikazuje indijskog premijera kako meditira na vrhu snježne planine, šeće s Gandhijem, i šalje poznate indijske lavove na Međunarodnu svemirsku postaju.
A cijelo vrijeme pjevajući hindus, musliman i kršćanin plešu oko njega dok se Modi susreće sa stranim državnicima tijekom svojih brojnih putovanja u inozemstvo.
Struja u svaku rupu
"Ovo je Modi čudo, ovo je Make in India (Napravi u Indiji)" pjeva jedan iz trija dok entuzijastično pokazuje Međunarodno svemirsku postaju, s čijom izgradnjom Indija nema apsolutno nikakve veze.
"Nakon Nezavisnosti, ovo je nova nezavisnost", dodaje drugi, pozdravljajući (zamišljeni) WiFi u svakome selu.
Spot je nedavno objavljen u kiima tijekom pauze u prikazivanju novog bollywoodskog filma, što je kritizirano zbog ubacivanje političke propagande u zabavu.
Autor spota Pehlay Nihalani, koji je igrom slučaja i predsjedatelj Odbora indijskih filmskih cenzora te je i prije režirao izborne spotove za Modija, brani svoje pretjerano reklamiranje tvrdnjom da video slavi cijelu indijsku naciju, a ne samo jednog čovjeka.
Rastuća netolerancija
Video pokriva veliki, i često osporavan, napredak Modijeve kampanje Čista Indija, njegov plan Bankarenje-za-sve, i proizvodni program Napravi u Indiji.
Prislina multi-religijska priroda spota isto škripi, s obzirom da napadi na manjine postaju sve češći te da je nekoliko indijskih najpoznatijih umjetnika nedavno vratilo nacionalne nagrade u znak prosvjeda na rastuću netolerantnost. Neki interpretiraju nereagiranje modijeve vlade na takvo nasilje kao prikrivenu podršku.
No najgore od svega je to što većina slika koje ilustriraju napredak Indije nemaju nikakve veza s tom zemljom. Spot koristi ilustracije američkog mlaznog lovca F-14 Tomcat, moskovskog Međunarodnog poslovnog centra, NASA-inih space shuttleova, gradnje autoputa u Dubaiu, japanskog svemirskog broda, kao i - Tour de France.
Jedna stvar koju spot dobro prikazuje, iako vjerojatno nenamjerno, jest modijeva sklonost međunarodnim putovanjima: indijski se premijer upravo vratio sa 29. ture po stranim zemljama u 18 mjeseci koliko je na tom položaju. Izgleda da modijeva Indija jednostavno nije dovoljno fotogenična za propagandni video uradak.