Gotovo dvije trećine virusa i zlonamjernog softvera na internetu širi se putem e-poruka ili klikanjem na lažne oglase (skočne oglase) na raznim web stranicama.
Hakeri su davno shvatili da manje upoznati korisnici često kliknu na reklamu koja iskoči, ali umjesto tenisica, odjeće ili filma, ta "lažna reklama" ne vodi nikamo - instalira malware virus na računalo ili telefon.
U igru se uključio i Washington
Američki FBI (Federal Bureau of Investigation) više je puta apelirao na korisnike da instaliraju tzv. dodatke za blokiranje oglasa za vaša računala ili mobilne uređaje. Takav softver blokira 'ilegalne' lažne reklame na razini preglednika, pa korisnik na njih ne može niti kliknuti, čime se smanjuje mogućnost širenja malware virusa.
FBI je čak smislio novi izraz za kriminalce koji šire viruse ili kradu podatke putem reklama - 'malvertising'.
POGLEDAJTE VIDEO: Tko su hakeri koji napadaju hrvatske tvrtke? Uglavnom su iz istočne Europe, a ravnatelj policijskog tima otkriva tko su domaći hakeri
"Koristite dodatke i ekstenzije za svoj internetski preglednik koji će vas uvelike zaštititi od opasnosti virusa i krađe podataka", stoji u priopćenju FBI-a. No, nisu svi 'sretni' ovakvim razvojem situacije. Većina 'blokera oglasa' može se postaviti da blokiraju sve oglase na web stranici, što opet znači daleko manji profit za tehnološke divove poput Googlea i Facebooka, čija je osnovna djelatnost zapravo prodaja oglasa.
Google ide toliko daleko da će čak i u budućim verzijama svog preglednika Chrome (koji se nalazi na svakom Android uređaju), i to na stotinama milijuna računala, onemogućiti korištenje dodataka za blokiranje oglasa u samom softverskom kodu.