KORAK DO OSLOBAĐANJA SUESKOG KANALA: / Ispod divovskog kontejnerskog broda počela je teći voda: 'Svaki trenutak bi mogao zaploviti'

Image

Voda je počela teći isprod broda koji je nasukan od utorka poprijeko u jednom od najprometnijih trgovačkih pomorskih puteva i sad oko 300 brodova čeka s obje strane kanala na prolazak

28.3.2021.
9:15
VOYO logo

Golemi kontejnerski brod još je zaglavljen u Sueskom kanalu, no tegljači su ga uspjeli pomaknuti i voda je počela teći isprod broda, prenio je u nedjelju BBC. Predstavnici tvrtke koja upravlja kanalom kazali su da je određeni uspjeh postignut i nadaju se da bi brod mogao zaploviti do nedjelje navečer.

Brod Ever Given nasukan je od utorka poprijeko u jednom od najprometnijih trgovačkih pomorskih puteva i sad već oko 300 brodova čeka s obje strane kanala na prolazak, dok su se neki brodovi već odlučili krenuti dva tjedna dana duljim putem oko afričkog Rta dobre nade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U subotu je iskopano oko 20.000 tona pijeska oko Ever Givena i brod je počelo vući 14 tegljača u nastojanju da ga oslobodi. Iako snažne plime i oseke te snažni vjetrovi otežavaju napore, os broda pomaknuta je 30 stupnjeva.

Image
SUESKI KANAL OBUSTAVIO PROMET: /

Pokušavaju pomaknuti divovski kontejnerski brod koji je blokirao plovni put

Image
SUESKI KANAL OBUSTAVIO PROMET: /

Pokušavaju pomaknuti divovski kontejnerski brod koji je blokirao plovni put

Očekuju da bi brod mogao skliznuti

General Osama Rabie, upravitelj Sueskog kanala, kazao je da je voda počela teći ispod broda. "Očekujemo da bi u svakom trenutku brod mogao skliznuti i pomaknuti se iz svoje pozicije", kazao je na konferenciji za novinare dodajući da se nada da neće biti potrebno pribjeći drugoj fazi, vremenski mnogo zahtjevnijoj, da se ukloni dio od 18.300 brodskih kontejnera kako bi se umanjila težina broda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema prvim izvješćima brod dug 400 metara i težak 200.000 tona zaglavio se zbog pješčane oluje i snažnih vjetrova koji su utjecali na vidljivost, no Rabie kaže da vremenski uvjeti ne mogu biti glavni razlog nasukavanja broda nego da se možda radilo o tehničkim ili ljudskim pogreškama što će se utvrditi istragom.

Brodom Ever Given upravlja tajvanska tvrtka Evergreen Marine i u vlasništvu je japanskog Shoei Kisena. Jukito Higaki, predsjednik Shoei Kisen, kazao je u petak kako se čini da brod nije oštećen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oko 12 posto svjetske trgovine prolazi kanalom dugim 193 kilometara koji povezuje Sredozemlje i Crveno more i predstavlja najkraći put od Azije do Europe. Prema tvrtki Lloyd's List zastoj u kanalu onemogućava u svakom satu prolazak robe vrijedne 400 milijuna dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo