KONAČNI OBRAČUN S VARALICAMA: /

One koji će vraćati kilometražu kod prodaje rabljenih vozila čekaju oštre kazne

Image
Foto: PIXSELL
31.5.2018.
19:29
PIXSELL
VOYO logo

Europski parlament je s velikom većinom u četvrtak izglasao izvještaj o manipulacijama s brojačima kilometara kod prodaje rabljenih automobila u kojem se predlažu zakonska i druga rješenja za sprječavanje ove nezakonite prakse , pa i da se te prijevare odrede kao kazneno djelo u EU-u.

Europarlament je zatražio strože mjere kako bi se spriječile takve manipulacije i dao niz preporuka koje bi smanjile gospodarsku štetu, uključujući stvaranje europske baze podataka koja sakuplja informacije o kilometraži vozila, redovita čitanja kilometraže tijekom tehničkih pregleda i integraciju boljih tehničkih rješenja od strane proizvođača, primjerice Blockchaina, izvijestili su Europski parlament i ured europarlamentarke BiljaneBorzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Parlament od država članica traži i da se prijevare povezane s brojačima kilometara tretiraju kao kazneno djelo za osobu koja traži izmjenu stanja brojača i osobu koja izvrši izmjenu te da kazne budu proporcionalne i odvraćajuće.

Procjenjuje se da namještanja brojača kilometraže koštaju Europu između 5,6 i 9,6 milijardi eura godišnje što plaćaju svi u lancu, od trgovaca i proizvođača do osiguranja i kupaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kupci ne samo što plaćaju više novca nego što vrijedi za rabljeni automobil, već im brzo rastu troškovi popravaka i održavanja, a takva vozila su i manje pouzdana na cestama i više zagađuju.

Istraživanja su pokazala da su prijevare s kilometražom češće u slučajevima prekogranične prodaje vozila. Između 30 i 50 posto uvezenih rabljenih vozila imaju namještene brojače, a Hrvatska je u toj skupini zemalja s 40 posto uvezenih vozila. Vjerojatnost kupovine takvog vozila u nekim se zemljama penje na 80 posto.

"Hrvatska je među zemljama koje su posebno pogođene ovim oblikom prevare, otkad smo ušli u EU, naši ljudi masovno kupuju aute na zapadu. Procjene EU pokazuju da je na nacionalnim razinama zahvaćeno između 5 i 12 posto vozila, dok ih je u prekograničnoj trgovini zahvaćeno između 30 i 50 posto. Ekonomska šteta za cijelu Uniju procjenjuje se na između 5,6 i 9,6 milijardi eura, a povjerenje u tržište rabljenih vozila je najniže među svim tržištima dobara u Uniji,“ kazala je Biljana Borzan, članica parlamentarnih odbora za zaštitu potrošača te javno zdravlje i okoliš, priopćio je ured zastupnice.

"Belgija i Nizozemska su uspostavile baze podataka u kojima se pohranjuju podaci kilometraže s periodičnih tehničkih pregleda, održavanja i drugih pregleda kod mehaničara i gotovo u potpunosti iskorijenile prevare. No problem i dalje ostaje u prekograničnoj prodaji. Parlament traži da se slično rješenje preslika na europsku razinu jer izolirane nacionalne inicijative ne mogu spriječiti prevare povezane u prekograničnoj prodaji,“ kazala je Borzan (SDP/S&D).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo