rat sindikata i uprave kontrole leta /

Je li kontrola leta u bijelom štrajku? Avioni kasnili 12 puta više nego lani

Kako smo u Hrvatskoj navikli da kasne autobusi ili vlakovi, tako čini se mnogi nisu ni primjetili da su i avioni počeli drastično kasniti. U posljednjih mjesec dana čak 12 puta više nego u istom razdoblju prošle godine. Razlog - žestoki rat između sindikata i uprave kontrole leta u kojem nijedna strana ne želi popustiti

30.6.2015.
18:53
VOYO logo

Raspored letova u zagrebačkoj zračnoj luci sve je više tek okvirni pokazatelj kada bi koji avion trebao sletjeti i odletjeti. 

Minuta po minuta, avioni kasne čak 12 puta više nego prošle godine. Tada su u lipnju ukupno kasnili 8 tisuća minuta, a ove se godine u istom razdoblju već nakupilo 96 tisuća minuta kašnjenja.

Direktor uprave kontrole leta ispričava se svima, ali zasad ne može ništa.

"Jednostavno zbog ograničenog broja kontrolora, odnosno smanjenih mogućnosti da bi se zaštitila sigurnost mi provodimo te regulacije koje rezlutiraju sa minutama kašnjenja", pojasnio je Dragan Bilać, direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatsko nebo je podijeljeno na šest sektora, svaki u jednoj smjeni pokrivaju troje kontrolora. Oni po normi mogu navoditi maksimalno 16 aviona, no u sezoni se često događa da se zbog velikog prometa u jednom sektoru ta brojka popne na 22. Tada se automatski mora otvoriti novi sektor s novim kontrolorima koji međusobno podijele upravljanje letovima.

No kako kontrola leta jednostavno nema te tri dodatne osobe koje bi otvorile novi sektor, onda se događa ovo avioni čekaju u Hrvatskoj jer nema ih tko navigirati kroz hrvatski zračni prostor. 

U upravi smatraju da ima dovoljno kontrolora, samo ne žele raditi  prekovremeno pa su počeli masovno uzimati bolovanja i zato je zatražena inspeckija HZZO-a. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tražili smo jer to je naše pravo i obveza jer i mi moramo biti sigurni, je li to neka epidemija u pitanju ili šta se to dešava, ne možemo skrštenih ruku stajati dok nam je pola kontrolora na bolovanju", naglasio je Bilać.

A sindikati uzvraćaju, ne štrajkamo nego iskorištavamo naše pravo. 

"Nas fali jedno 30-ak i taj prekovremeni rad se implementira iz razloga da se namiri taj nedostatak kotorlora, a zašto nas nema dosta - to morate pitati upravu koja nema ni projekciju kontrolorskog kadra", rekla je Nataša Sumirat Adikusumah, predsjednica Hrvatskog strukovnog sindikata kontrolora letenja.

U pozadini svega je i sukob oko novog kolektivnog ugovora kojim Uprava želi smanjiti otpremnine za 40 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo