Zatvaraju li mađari sisačku rafineriju? /

Istražili smo: zašto je ministar Panenić zaustavio prvi vlak koji je naftu trebao prevesti iz Siska u Rijeku?

Nastavlja se trakavica oko sisačke rafinerije. Ministar gospodarstva jučer je stopirao dolazak prvog vlaka iz Mađarske koji je trebao prevesti sirovu naftu iz Rafinerije Sisak u onu riječku

9.7.2016.
18:32
VOYO logo

Sisačka rafinerija možda broji posljednje dane. Jučer je u Hrvatsku trebao stići vlak koji bi sirovu naftu prevozio iz nje u riječku rafineriju, ali je to u posljedni tren blokirao ministar gospodarstva.

"Odmah sam reagirao i poslao jasnu poruku čelnim ljudima u INI da je to aktivnost koja nije prihvatljiva jer svakako prvo o tome moramo razgovarati - Vlada s jedne strane i MOL s druge strane", rekao je Tomislav Panenić, ministar gospodarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Direktor sisačke rafinerije zaposlenike je mailom, koji je objavio Jutarnji list, obavijestio da je kreću transporti nafte u riječku rafineriju. U istom dopisu spominje se i razgradnja sisačke. Za sindikate ništa novo.

"Mislimo da je ustvari iza svega samo lagani spin gdje će u međuvremenu poušati opet zatvoriti rafineriju Sisak i nakon toga reći kako je prijevoz ipak nemoguć", tvrdi Predrag Sekulić, čelnik INA-ina sindikata Nova solidarnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bivši ministar gospodarstva tvrdi da izvršni direktor ne može donositi odluke mimo uprave i nadzornog odbora, ali i da je ideja o željezničkom prijevozu sirove nafte suluda.

"Pomisao da ti se isplati voziti sirovu naftu koja je proizvedena u Hrvatskoj u rijelku rafineriju koja nije završila modernizaciju, a sisačka rafinerija je 2015,. bila profitabilna je toliko loša da tom čovjeku hitno treba dati otkaz", rekao je Ivan Vrdoljak, bivši ministar gospodarstva.

Naftni stručnjak Davor Štern dodaje i da od riječke rafinerije prema unutrašnjosti postoji Janafov cijevovod.

"Uz jednostavne tehničke zahvate se to da okrenuti s premosnicom da se pumpa od Siska prema Rijeci. Ne vidim u tom slučaju zašto se ne bi to pumpanje radilo preko Janafa umjesto da se vozi cisternama što nas vraća u 19. stoljeće", naglašava naftni stručnjak Davor Štern.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takav način prijevoza je i opasan upozoravaju sindikati. Naime već pri prvom pretakanju prije par mjeseci došlo je do povećane koncentracije sumpora pa je zbog straha od eksplozije sve stopirano. 

"Naravno bojimo se i za turizam i moguće posljedice za ekologiju jer treba znati ako bi se cijela količina domaće nafte prevozila za Rijeku da bi bile potrebne tri kompozicije na dan odlaziti u Rijeku i vraćati se natrag", rekao je Sekulić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz INA-e kažu kako nije donesena nikakva odluka o zatvaranju rafinerije u Sisku, a da je cilj željezničkog prijevoza nafte u rafineriju u Rijeku poboljšanje fleksibilnosti rafinerijske proizvodnje.

No sindikati ne znaju o kakvoj se fleksibilnosti radi jer je sisačka rafinerija lani u samo četiri i pol mjeseca zaradila 21 milijun dolara. Kada bi radila punim kapacitetom bilo bi i novca za modernizaciju. Pa gašenje ne bi ni bilo na stolu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo