NORAD u tradiciji dugoj više od pola stoljeća svojom naprednom tehnologijom prati kretanje Djeda Božićnjaka i obavještava javnost kada ga se može očekivati u kojem kraju.
Sjevernoamerička protuzračna obrana vrlo je ozbiljna služba stvorena u doba Hladnog rata, zadužena za zaštitu SAD-a i Kanade od zračnih napada i lansiranja nuklearnih projektila. No kao i svake godine od 1955., njezini se moćni radari i sateliti jednog dana u godini, na Badnjak, koriste i u "prave" svrhe.
Svake godine američki mediji ponavljaju priču kako je, običnom zabunom, došlo do "spoja" NORAD-a i Djeda Božićnjaka. Tradicija je počela prije 59 godina kada se u reklami robne kući Sears, Roebuck & Co djecu pozvalo da Djeda izravno nazovu na određeni broj telefona.
Broj u reklami je, međutim, sadržavao i jedan "tipfeler". Umjesto broja privatnog Djedovog telefona djeca su tako dobila broj Kontinentalnog zapovjedništva zračne obrane, prethodnika NORAD-a.
U NORAD-u su brzo shvatili što imaju u rukama i prihvatili su igru. Tako je stvorena jedna od najboljih vojnih PR kampanja 20. stoljeća. U doba Hladnog rata vojska je odmah prigrlila ideju da je Djed Božićnjak pod zaštitom američkih snaga.
Od tada se tisuće volontera javlja s NORAD-ovih telefona u kontrolnom centru u Colorado Springsu i djecu obavještavaju gdje se u tom trenutku nalazi Djed Božićnjak. Ove godine u NORAD-u očekuju rekordnih 140 tisuća poziva.
Trodimenzionalna interaktivna stranica www.noradsanta.org pokazuje gdje se u ovom trenutku nalazi Djed Božićnjak.
Dostupna je na osam jezika, engleskom, francuskom, španjolskom, njemačkom, talijanskom, japanskom, portugalskom i kineskom.
Do 20 sati po srednjoeuropskom vremenu već je podijelio 2,5 milijarde darova. Sa Sjevernog pola krenuo je na istok, a zatim se okrenuo prema zapadu.
A kako taj veseli debeljko bijele brade, simbol dobre volje, božićnog duha, ali i pratećeg konzumerizma, stigne obići cijeli svijet u 24 sata?
Ništa lakše, kažu u NORAD-u. On putuje brzinom zvjezdane svjetlosti.