ČESTO SU MARGINALIZIRANI: / 'Kad sam imala 9, psiholog je rekao da imam nizak kvocijent inteligencije'; Maturirala s najvišim ocjenama u razredu

Image
Foto: PROFIMEDIA

3. prosinca obilježava se Međunarodni dan osoba s invaliditetom, a djeca s poteškoćama suočena su od samih početaka s brojim predrasudama.

6.12.2020.
18:02
PROFIMEDIA
VOYO logo

"Imala sam 9 godina kada je psiholog mojim roditeljima rekao da imam nizak kvocijent inteligencije jer sam rođena sa sindromom Down" za CNN je rekla Brina Maxino. Sedam godina kasnije, maturirala je u srednjoj školi kao učenica s najvišim ocjenama u razredu. U dobi od 20 godina stekla je prvostupnički stupanj iz umjetnosti, a danas je pomoćnica učiteljice u predškolskom uzrastu, ambasadorica mladih za specijalne olimpijske igre i Sargent Shriver International Global Messenger (kroz sportske treninge i natjecanja, Special Olympics pomaže osobama s intelektualnim teškoćama da pronađu radost, prihvaćanje i uspjeh). Od 2020. godine Brina je UNESCO-ov globalni prvak za uključivanje u obrazovanje.

"Ne razmišljam o onome što je rekao taj psiholog dok sam bila dijete, ali pitam se koliko djece s invaliditetom ne ostvaruje svoj potencijal jer je netko jednom rekao da ne može. Možemo biti više - i raditi više. Ne dopustite da vam itko kaže drugačije" naglasila je za CNN.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
EPIDEMIOLOŠKE MJERE VRVE NELOGIČNOSTIMA: /

Po kavu u restoran, ali ne i u kafić; kladionice zatvorene, ali ne i Lutrija; Stigao odgovor Stožera...

Image
EPIDEMIOLOŠKE MJERE VRVE NELOGIČNOSTIMA: /

Po kavu u restoran, ali ne i u kafić; kladionice zatvorene, ali ne i Lutrija; Stigao odgovor Stožera...

Djeca i mladi s invaliditetom među marginaliziranima

U nedavno objavljenom "UNESCO-ovom globalnom izvješću o praćenju obrazovanja" (GEM) navodi se da su djeca i mladi s invaliditetom među najmarginaliziranijim i najizuzetnijim ljudima na svijetu. Isti izvještaj kaže da je 2,5 puta veća vjerojatnost da nikada neće pohađati školu tijekom svog života kao ostala djeca. Izvještaj GEM-a otkrio je da oko 40% zemalja s niskim i nižim srednjim dohotkom nije podržavalo djecu s teškoćama tijekom privremenih zatvaranja škola. Djeca s invaliditetom bila su - i još uvijek su - nesrazmjerno pogođena. "Učenje na daljinu također nije dizajnirano s nama na umu. To ovu djecu ostavlja u opasnosti da zaostanu ili se potpuno povuku iz obrazovanja", rekla je Brina.

3. prosinca obilježava se Međunarodni dan osoba s invaliditetom. Važan je trenutak podsjetiti kreatore politike da se većina zemalja obvezala zaštititi pravo na obrazovanje za milijune djece s invaliditetom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve je moguće!

Brina govori kako je ona svoju odluku donijela rano i ona je bila ili prihvatiti nepravednost ili se zalagati za vlastita prava: "Kao osobu s invaliditetom, izazovi s kojima sam se suočila pomogli su mi - učinili su me izdržljivijom i najvažnije - pripremili za borbu za prava drugih koji su u nepovoljnom položaju". Unatoč svojim izazovima, govori da je u svemu ustrajala i svojom "odlučnošću, marljivim radom, vjerom u sebe, ljubavlju i podrškom svoje obitelji dokazala da mogu ostvariti svoje snove i potaknuti druge na to".

Kao pomoćni učitelj svakodnevno se suočava s izazovima pandemije koronavirusa. Ipak, usred svih nesigurnosti i poteškoća stvorenih pandemijom, iz cijelog su svijeta krenule pozitivne inicijative koje osvjetljavaju otpornost obitelji s djecom s teškoćama u razvoju i njihovih učitelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Morala sam naučiti kako se snalaziti u Zoom i Skype metodama učenja, djeci je teško usredotočiti se dok uče putem interneta, pa sam osmislila nove načine kako im učenje učiniti zanimljivijim - kroz pjevanje i ples. Treba uključiti i djecu s invaliditetom. To znači biti u mogućnosti učiti u redovnoj školi, gdje ima dovoljno učitelja koji su obučeni za pružanje podrške i gdje postoji specijalizirani kurikulum i udžbenici. Također trebamo više učitelja s invaliditetom, poput mene, koji će biti uzori i smanjiti marginalizaciju djece s posebnim potrebama. Učenike s invaliditetom ne treba diskriminirati - upravo suprotno, različitost među učenicima nešto je što treba poticati u svim školama. Ključno je da obrazovni sustavi podržavaju i odgovaraju na sve potrebe učenika", zaključila je Brina.

Britanci progovorili o cjepivu: ‘Uzbudljivo je što smo napredovali tako brzo’

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo