INTERNET TRGOVINA / Borzan: 'Platforme trebaju snositi veću odgovornost oko toga kome dozvoljavaju prodaju'

Image
Foto: RTL / Shutterstock

Krajnje je vrijeme da se pravila prilagode današnjim okolnostima

4.10.2020.
12:47
RTL / Shutterstock
VOYO logo

Odbor za zaštitu potrošača u Europskom parlamentu usvojio je Akt o digitalnim uslugama kojem je cilj postaviti temelje za veća prava potrošača na internetu.

Image
rast od 13,9 posto /

Internet šoping zamijenio odlaske u trgovinu: Evo što su Hrvati tijekom 'lockdowna' najviše kupovali

Image
rast od 13,9 posto /

Internet šoping zamijenio odlaske u trgovinu: Evo što su Hrvati tijekom 'lockdowna' najviše kupovali

''Danas u Europskoj uniji više od 71 posto građanki i građana kupuje preko interneta. Prema zadnjim podacima u Hrvatskoj oko 45 posto građana kupuje online, ali tek 17 posto iz druge države članice. Ljudi se i dalje boje kupovati online, pogotovo prekogranično. Cilj ovog dokumenta je postaviti temelje za izjednačavanje prava potrošača na internetu s onima koja imaju kad kupuju u običnim trgovinama'', istaknula je hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan koja je radila na dokumentu usvojenom ovoga tjedna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema podacima, skupa ili nedostupna dostava se i dalje navodi kao jedan od ključnih problema pri kupovini na internetu, a potrošači se žale i na probleme u komunikaciji s trgovcima.

''Problemi se pojavljuju ako potrošači kupuju preko posredničkih platformi, poput Amazona, gdje nije jasno regulirano tko je odgovoran - platforma ili trgovac pa se odgovornost nerijetko prebacuje s jednog na drugog na štetu potrošača. Stav Odbora za zaštitu potrošača je da platforme trebaju snositi veću odgovornost oko toga kome dozvoljavaju prodaju preko njihovih stranica'', objašnjava Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom na to da je zadnja direktiva o poslovanju na internetu usvojena 2000. godine, zastupnici i zastupnice smatraju da je krajnje vrijeme da se pravila prilagode današnjim okolnostima.

''Tržište online oglašavanja se procjenjuje na 64,8 milijardi eura. U Hrvatskoj se tako oglašava više od četvrtine poduzeća. Građani mi se jako žale na oglase koji ih ''prate'' na internetu. Transparentnost oglašavanja je jedan od velikih prioriteta i potrošač treba moći isključiti takvo praćenje, znati zašto vidi neke oglase, tko ih plaća i kako se koriste njihovi podaci'', poručila je Borzan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo