Odbor za zaštitu potrošača u Europskom parlamentu usvojio je Akt o digitalnim uslugama kojem je cilj postaviti temelje za veća prava potrošača na internetu.
''Danas u Europskoj uniji više od 71 posto građanki i građana kupuje preko interneta. Prema zadnjim podacima u Hrvatskoj oko 45 posto građana kupuje online, ali tek 17 posto iz druge države članice. Ljudi se i dalje boje kupovati online, pogotovo prekogranično. Cilj ovog dokumenta je postaviti temelje za izjednačavanje prava potrošača na internetu s onima koja imaju kad kupuju u običnim trgovinama'', istaknula je hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan koja je radila na dokumentu usvojenom ovoga tjedna.
Prema podacima, skupa ili nedostupna dostava se i dalje navodi kao jedan od ključnih problema pri kupovini na internetu, a potrošači se žale i na probleme u komunikaciji s trgovcima.
''Problemi se pojavljuju ako potrošači kupuju preko posredničkih platformi, poput Amazona, gdje nije jasno regulirano tko je odgovoran - platforma ili trgovac pa se odgovornost nerijetko prebacuje s jednog na drugog na štetu potrošača. Stav Odbora za zaštitu potrošača je da platforme trebaju snositi veću odgovornost oko toga kome dozvoljavaju prodaju preko njihovih stranica'', objašnjava Borzan.
S obzirom na to da je zadnja direktiva o poslovanju na internetu usvojena 2000. godine, zastupnici i zastupnice smatraju da je krajnje vrijeme da se pravila prilagode današnjim okolnostima.
''Tržište online oglašavanja se procjenjuje na 64,8 milijardi eura. U Hrvatskoj se tako oglašava više od četvrtine poduzeća. Građani mi se jako žale na oglase koji ih ''prate'' na internetu. Transparentnost oglašavanja je jedan od velikih prioriteta i potrošač treba moći isključiti takvo praćenje, znati zašto vidi neke oglase, tko ih plaća i kako se koriste njihovi podaci'', poručila je Borzan.