DARPA želi da ovaj zrakoplov bude jeftin zrakoplov dugog dometa otprilike iste veličine i kapaciteta kao C-17 Globemaster, koji može nositi više od 77.100 kilograma tereta, uključujući glavni borbeni tenk M1 Abrams od 69 tona, oklopna vozila, kamione ili prikolice. C-17 također može nositi i ispustiti 102 padobranca i njihovu opremu, 34 pacijenta na nosilima ili 54 ambulantna pacijenta i njihovu pratnju. DARPA je postavila neke ambiciozne ciljeve za morske sposobnosti Liberty Liftera. Hidroavion prema zamisli DARPA-e bio bi robusniji od nekih mornaričkih sposobnosti u vodi. Mali brodovi, na primjer, obično su ograničeni na takozvane uvjete stanja mora 3, gdje su valovi visoki oko četiri stope. Ali Liberty Lifter bi trebao uzletjeti i sletjeti u stanju mora 4 s valovima do otprilike 2,4 metra.
Amerikanci razvijaju divovske vojne avione: Pentagon je sve zabrinutiji zbog mogućnosti rata s Kinom
U stanju mora 5, gdje se valovi smatraju nemirnim i dosežu 3,9 metara, od ovih bi se zrakoplova i dalje tražilo da provode operacije. Stanje mora 5 je točka u kojoj uvjeti počinju ugrožavati sposobnost mornarice da provede misije opskrbe na moru između pomoćnih i ratnih brodova. Liberty Lifter također bi trebao biti sposoban za produženi let blizu vode, rekla je DARPA.
DARPA se "veseli bliskoj suradnji s oba tima izvođača dok razvijaju svoje početne koncepte dizajna kroz fazu 1", rekao je u izjavi Christopher Kent, agencijski voditelj programa za program Liberty Lifter. "Dva tima imaju izrazito različite pristupe dizajnu koji će nam omogućiti istraživanje relativno velikog prostora dizajna tijekom prve faze." Interes DARPA-e za teretni hidroavion najnoviji je primjer američke vojske koja želi prilagoditi tradicionalne sposobnosti vezane uz zrak pomorskom okruženju. Pentagon je sve zabrinutiji zbog mogućnosti rata s Kinom, a sukob u indo-pacifičkoj regiji zahtijevao bi poboljšane pomorske sposobnosti.
General Atomics, zajedno s pomorskom inženjerskom i projektantskom tvrtkom Maritime Applied Physics, predložio je dizajn dvostrukog trupa i srednjeg krila, za koji je DARPA rekla da ima za cilj optimizirati njegovu stabilnost na vodi. Imao bi 12 turboosovinskih propelerskih motora. Slika također prikazuje stabilizatore na dvostrukim nosovima. Umjesto utovara ili istovara tereta sa stražnjih vrata i rampe, kao što je slučaj s C-17, konceptna umjetnost General Atomicsa prikazuje nosove aviona koji se podižu i vozila koja se spuštaju izravno s prednje strane, niz rampe prema plaži.
Aurora Flight Sciences, koji surađuje s tvrtkom za brodski inženjering Gibbs & Cox i tvrtkom za dizajn brodova ReconCraft, dizajnirao je tradicionalniju letjelicu "leteći čamac", kako ju je DARPA nazvala. Aurorin dizajn ima jednostruki trup, visoka krila, široke vodoravne stabilizatore na repu i osam turbopropelerskih mlaznih motora. Njegova bi se krila također nagnula prema dolje, iako je Aurora Flight Sciences rekao da neće dodirivati vodu. Također su rekli da će njihov zrakoplov moći nositi dva amfibijska borbena vozila marinaca ili šest kontejnerskih jedinica od šest metara.
Američka Agencija za napredne obrambene istraživačke projekte (DARPA) angažirala je dvije tvrtke da dizajniraju, a možda i naprave, eksperimentalni hidroavion koji može prevoziti velike količine tereta na vodi. General Atomics i Aurora Flight Sciences, podružnica Boeinga, razvit će vlastite suparničke dizajne za DARPA-in program mobilnih hidroaviona, objavila je DARPA u srijedu. DARPA je ovaj program nazvala Liberty Lifter Seaplane Wing-in-Ground Effect, ili skraćeno Liberty Lifter, piše Defense News.