Što više zvjezdica – to veća gužva. Skupi se hoteli ove sezone ne žale na promet. Dolazi im sve više turista koji si sami organiziraju odmor i koji žele potrošiti više.
Hrvatski prihod od turizma je u prvih 5 mjeseci premašio 6 milijardi kuna, što je 4,2 posto više nego lani. Turoperatorima je promet za 24 posto veći, kampovi su u plusu 14 posto, a hoteli, na koje otpada najviše prihoda, bolji su za 10 posto.
"Promet je puno bolji nego prošle godine. Ljudi i dalje putuju unatoč ekonomskoj krizi, a nama je važno da u hotele i dalje vole dolaziti", rekao je Arnoud Zaalberg, direktor hotela Lav.
Ovaj splitski ima 5 zvjezdica, popunjen je 90 posto s odličnim najavama za kolovoz i rujan. No izvan hotela se primjećuje manja potrošnja.
"Ljudi se ne žele odreći odmora, ali sve već imaju unaprijed plaćeno i sobu i hranu u hotelu pa manje troše na ostale stvari – pojedu sladoled manje, ili umjesto cijele litre, popiju samo pola litre vina i tako štede", dodao je Zaalberg.
Čini se da štede i na automobilima. U vikendu iza nas cestama je u zemlju ušlo više od milijun i 300 tisuća stranih putnika, najviše ove godine. No, opet manje nego prošle. Svi srpanjski vikendi bili su lošiji nego lani za ukupno čak 365 tisuća putnika. Oni koji pak stignu na more nisu uvijek zadovoljni onim što vide.
"Na području trgovine i šopinga mi zadovoljavamo dosta značajnu potražnju, ali nam turisti govore da nisu zadovoljni ponudom. Mi moramo jako puno raditi na području razonode, zabave, sporta, gdje su naši turisti u principu nezadovoljni", rekao je Neven Ivandić iz Instituta za turizam.
A upravo tamo krije se zarada o kojoj ovisi sezona.