Prvi pokloni već se kupuju i zamataju.
Što je Božić bliže trgovački centri sve su puniji. No koliko su
Hrvati spremni izdvojiti za poklone?
Većina ih nastoji biri racionalno, no opet s ciljem da obraduje
sve najbliže. Ipak, prema istraživanju o božićnoj kupovini svaki
četvrti Hrvat neće obradovati nikoga. 28 posto namjerava
potrošiti do 200 kuna a 32 posto do 500. Poklone iznad 1000 kuna
mogu si priuštiti rijetki.
''U principu najviše ljudi uzimaju ove smartfone i tablete. Znači
najviše idu oni uređaji i tableti do 1000 kuna'', kaže prodavač
Marko Brumen.
Sve je manje onih oni koji su spremni peglati karticu. Za poklone
bi se zadužilo njih tek nešto više do 6 posto.
Više od 60 posto građana namjerava potrošiti jednak iznos kao i
lani, svaki četvrti manje, a tek njih 10 posto - više.
Trgovci s druge strane tvrde kako su iznosi uglavnom isti.
''Pa iskreno ne primjećujem nikakvu razliku, kupuje se svega
pomalo budući da imamo široku publiku kupaca'', kaže voditeljica
jedna od poslovnica Kristina Mujdža.
No poanta Božića ionako nije u trošenju, svaki poklon, kakav god
on bio, nešto znači, pa čak i ako se ne može ostaviti ispod bora.
Ovih blagdana Hrvati će na darove za Božić potrošiti sličan iznos kao i lani, pri čemu će se većina zaustaviti na 500 kuna. Istraživanje pokazuje i da se za darove ne namjeravaju zaduživati, a tek malen postotak moći će si priuštiti skijanje.