SUMRAK KRITIČKOG RAZMIŠLJANJA HRVATSKIH UČENIKA: /

87 posto srednjoškolaca dobilo bi jedva dvojku iz zaključivanja

Image
Foto: Thinkstock, Ilustracija

Iako su učenici kazali da im ispiti kojima su pristupili nisu bili teški,

1.8.2019.
22:32
Thinkstock, Ilustracija
VOYO logo

Nacionalni centar za vrednovanje analizirao je "Školu za život" i zaključio da je kritičko razmišljanje učenika na osnovnoj razini, piše u četvrtak Večernji list.

Nešto više od mjesec dana uoči početka nove školske godine u kojoj bi se obrazovni sustav trebao promijeniti iz temelja iz obrazovnog sektora stižu (uz rezultate ovogodišnje mature) poražavajuće vijesti. Učenici osnovnih i srednjih škola koji su lani sudjelovali u eksperimentalnoj provedbi "Škole za život” nisu napredovali, navodi dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
DANAS POČINJE POMPOZNO NAJAVLJIVANA ŠKOLA ZA ŽIVOT: /

Bez obzira na najave, ipak nije sve do kraja spremno

Image
DANAS POČINJE POMPOZNO NAJAVLJIVANA ŠKOLA ZA ŽIVOT: /

Bez obzira na najave, ipak nije sve do kraja spremno

"Učenici su na relativno niskoj razini sposobnosti rješavanja problema i dobiveni podaci 2019. su u određenoj mjeri usporedivi s rezultatima PISA-E 2012. godine", stoji u naputku Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje koji je pratio rezultate eksperimentalne provedbe "Škole za život” u koju je bilo uključeno 74 osnovnih i srednjih škola Hrvatske.

Pogrešno tumačenje?

Taj je rezultat prezentiran sredinom srpnja, a kako napominju iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje, testirali su sposobnost rješavanja problema i kritičkog razmišljanja učenika, dvije temeljne odlike uz koje već godinu dana "Školu za život” promovira Ministarstvo obrazovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od tada u Ministarstvu ponavljaju da se podaci dobiveni testiranjem eksperimenta u javnosti pogrešno tumače, ističe Večernji list.

U ispitivanju koje je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja sudjelovala su 6952 učenika, od toga 1726 učenika 1. razreda; 1801 učenik 5. razreda; 1634 učenika osnovnih škola (ostali razredi) i 1791 učenik 1. razreda srednjih škola, a ispitivanje je provedeno u online okruženju.

Iako su učenici kazali da im ispiti kojima su pristupili nisu bili teški, iz Nacionalnog centra poručuju da se 87 posto učenika prvih razreda srednjih škola uključenih u eksperiment nalazi na osnovnoj razini rješavanja problema i logičkog zaključivanja, a 6,5 posto njih ispod je osnovne razine, donosi Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo