Dugo očekivana nova Subaru Impreza konačno je predstavljena i europskoj publici. Japanci su spretno "izbjegli" veliki sajam u Parizu, odlučivši svoju novu uzdanicu predstaviti na Birmingham Motor Showu...
Treba li novom modelu bolja reklama od same činjenice kako je riječ o nasljedniku legendarne Impreze, koja je svjetsku slavu stekla bezbrojnim pobjedama na natjecanjima svjetskog rally prvenstva? Iako, takva reputacija često zna biti i - "dvosjekli mač".
Kako bi nasljednik ipak opravdao očekivanja potencijalnih kupaca, Subaruovi stručnjaci obratili su posebnu pozornost na što bolju upravljivost i performanse (stari model upravo je po tome bio nadaleko poznat i priznat). Uz to, novi "boxer" motori (Subaru je jedan od rijetkih proizvođača koji je ostao vjeran ovakvoj vrsti agregata) još su snažniji, što bi trebalo jamčiti mnogo zadovoljstva u vožnji. Baš kao i tradicionalan pogon na sva četiri kotača, koji je jedno od glavnih obilježja proizvoda poznate japanske tvrtke.
"Želja nam je bila stvoriti automobil, koji će obične vozače pretvoriti u - entuzijaste", ističu u Subaruu.
Prema prvim reakcijama, može se reći kako su u tome i uspjeli. Čak i sitni detalji, od zvuka zatvaranja vrata, do preciznog namještanja vozačkog sjedala, potvrđuju kako će nasljednik biti mnogo profinjeniji od prethodnika. Napredak je vidljiv i u unutrašnjosti, koja je uređena kvalitetnije od one u prijašnjem modelu. Stručnjaci Subarua posebno su ponosni na znatno manju buku u kabini, a ovakav napredak postignut je uporabom potpuno novog ovjesa. Poboljšan je i mjenjački sklop, koji sada omogućuje znatno bržu i precizniju promjenu stupnjeva prijenosa...
Svježi pogonski agregati dodatno pridonose startnosti Impreze, jer razvijaju dovoljno snage i pri niskom broju okretaja. Uz to, "turbo" motor opremljen je većim punjačem, pa se iz dvije litre obujma može "iscijediti" čak 218 KS. Obje Impreze (s četvora i petora vrata) opremljene turbo-motorima, nosit će oznaku WRX.
Od atmosferskih motora, u ponudi će se naći poznati "dvolitraš", snage 125 KS. Novost predstavlja 1.6-litarski agregat, koji razvija 95 "konja", a namijenjen je "štedljivijim" kupcima. Ovaj motor ugrađivat će se isključivo u izvedbu s četvora vrata.
Nova Impreza u prodaji će se pojaviti krajem studenog. U Hrvatskoj, možemo je očekivati tek sljedeće godine.