Potkraj siječnja na društvenim se mrežama proširio video dogovorene tučnjave učenica iz Srednje tehničke prometne škole Split i Ekonomsko-birotehničke škole Split.
Video koji se proširio javnim prostorom zgrozio je hrvatsku javnost. Dvije učenice krvnički su se potukle, dok je oko njih navijalo oko 15 učenika, bez pokušaja da ih razdvoje.
Jednoj učenici ukor, jedna bez sankcija
Srednja tehnička prometna škola za svoju je učenicu drugog razreda te za sve ostale učenike i ostalo osoblje organizirala sustavni rad kojim će pokušati prevladati posljedice nemilog događaja te izbjeći potencijalne slične situacije. Škola nije ni razmišljala o odgojnoj mjeri za svoju učenicu jer se tučnjava dogodila izvan škole, neslužbeno doznaje Slobodna Dalmacija. Učenici prvog razreda Ekonomsko-birotehničke škole izrečena je odgojna mjera ukora.
Što se tiče učenice koja je dobila ukor, doznaje se kako joj je ta mjera izrečena na temelju jednoglasne odluke u Razrednom vijeću koje čini 13 članova. Školski se odbor žalio na tu odluku te tražio da se učenici izrekne opomena pred isključenje, smatraju da je povrijeđen ugled škole. Ravnateljica je podržala njihov stav, ali unatoč tome Razredno vijeće je odbilo zahtjev i ostalo pri blažoj mjeri.
Učenicama je potrebna stručna pomoć
Profesorica psihologije i stalna sudska vještakinja Jasminka Horvatić objasnila je koji se pristup kod ovakvih situacija pokazao najučinkovitijim.
'Ne mogu govoriti o konkretnom slučaju jer nisam uključena u rad s tim djevojkama, ali načelno kod takvih situacija je sigurno kako je njima potrebna stručna pomoć. Kako njima, tako i obiteljima. Sve drugo nema smisla, sankcije su kontraefekt jer one trebaju pomoć. Ključna stvar je da one nisu sretne te su time već kažnjene na jedan način', objasnila je Horvatić.
Ravnatelj jedne od splitskih škola smatra kako su sankcije pretjerane jer se radi o nečemu što se dogodilo izvan škole.
'Mislim da su sankcije pretjerane kada se radi o nečemu što je bilo izvan škole. Ne može se ići na to da su oni 24 sata učenici, ne možemo kažnjavati životni stil. Uloga učenika je vezana za školu, a naš posao je da razumijemo djecu, njihovo ponašanje uvjetovano turbulencijama odrastanja, kazne ništa ne znače. Drugi problem u toj situaciji je što se Školski odbor upleće u odluke Razrednog vijeća gdje se rješavaju pedagoški problemi. Od tri profesora u Školskom odboru možda niti jedan ne radi s tom učenicom, a četiri preostala člana nemaju veze s radom s učenicima. Sankcija učenika samo etiketira, mi smo imali učenika kojeg smo prema ponašanju mogli izbaciti, a sada je na trećoj godini fakulteta. Znamo što je Isus kazao o jednoj zabludjeloj ovci...', komentirao je ravnatelj koji je htio ostati anoniman.