PROBUDIO SE NA PISTI / Srpski pilot hrkao prije avionske nesreće

Image

Zlatko Glušica je bio iskusan pilot, a kobnog je dana u indijskom avionu zamijenio kolegu. Kopilot ga je prije nesreće upozorio da nemaju dovoljno mjesta.

17.11.2010.
10:01
VOYO logo

NEW DELHI - Srbin Zlatko Glušica, pilot Boeinga 737-800 zrakoplovne tvrtke Air India Express koji se u svibnju srušio na jugu Indije, bio je pospan i nije obratio pozornost na upozorenja kopilota, izvijestili su u srijedu mjesni mediji.

U nesreći zrakoplova koji je 24. svibnja letio između Dubaija i Mangalorea poginulo je 158 putnika i članova posade, a preživjelo je osam osoba. Među putnicima je bilo i 20-ero djece.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako prenosi Hindustan Times, pozivajući se na vladine izvore, višemjesečna istraga i preslušavanje snimke iz crne kutije pokazali su da je za nesreću odgovoran Zlatko Glušica, iskusni pilot koji je za Air Indiju radio posljednje tri godine s još dvadesetak pilota srbijanskoga JAT-a.

U izvješću o nesreći stoji kako je Glušica prespavao više od polovica trosatnoga leta te da je, u trenutku kada je zrakoplov počeo slijetati, bio dezorijentiran. Analizom snimke zvukova iz kokpita utvrđena je dugotrajna tišina, duboko disanje i hrkanje, stoji u izvješću. Također je snimljeno upozorenje kopilota HS Ahluwalije pilotu Glušici po kojemu neće biti dovoljno prostora za slijetanje zrakoplova. Ahluwalija je od Glušice zatražio da prekine slijetanje, ponovno "podigne" zrakoplov, napravi krug nad zračnom lukom, a zatim pokuša sletjeti, no pilot je kasno reagirao. Zrakoplov je u tom trenutku već 1500 metara "rulao" pistom dugom 2400 metara, što nije bilo dovoljno da se zaustavi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zrakoplov je tijekom slijetanja skliznuo s piste, koja je na neravnom terenu, te je završio u dolini. Pista u Mangaloreu leži na vrhu brda, a na kraju obiju staza je strmina. Jedna od staza produžena je 2006. godine kako bi na nju upravo mogli slijetati zrakoplovi poput Boeinga 737. Stručnjaci su više puta upozoravali da su takve piste opasne, ali predstavnik indijskoga ministarstva zrakoplovstva te je navode odbacio ističući da je na njih bez ikakvih teškoća sletjelo više od 32.000 zrakoplova.

Glušica inače uopće nije trebao upravljati zrakoplovom, no pozvan je u posljednji trenutak da zamijeni kolegu. I pilot i kopilot bili su iskusni, a na pistu u Mangaloreu slijetali su više puta. Uoči slijetanja, piloti kontroli leta nisu dojavili da imaju bilo kakvih teškoća sa zrakoplovom. Vremenski uvjeti bili su dobri.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ZA ELISU
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo