'krivo je more...' /

Srpanjska rupa 'vidljiva' u Istri i na Kvarneru, Dalmacija u plusu

Ministar financija jučer se požalio i na podbačaj turizma koji godinama spašava domaću ekonomiju. Ono što se naziva famoznom srpanjskom rupom do izražaja je došlo u Istri i Kvarneru, dok je Dalmacija u plusu. Je li napravio sve što je trebao ili je problem samo u lošem vremenu i blagdanima?

29.7.2014.
18:32
VOYO logo

Oblačno, malo više od 20 stupnjeva - ali u ovom kampu kod Poreča i dalje ima i šatora i kamp prikolica. Gosti kažu - ne smeta im. Ne misle svi tako - kiša je u srpnju otjerala mnoge goste. Kampovi zato imaju minus od 7%.

"Kad ovako zareda onda to kvari, jako, ljudi odlaze iz kampa...", kazao je IgorVidas, pomoćnik direktora auto kampa.

U Poreču je gužva - no manja nego lani. Podaci za srpanj nisu povoljni. Istra minus 10% - Kvarner ima 8% manje turista i noćenja.

"Prvi je razlog što su se katolički praznici u lipnju fomrirali... Drugi je razlog vrijeme", kazao je NenadVelenik, direktor Turističke zajednice Poreč.

Probleme nam je stvorila i konkurencija - u prvih 6 mjeseci imali smo 7% više stranaca - no zato je Grčka s niskim cijenama privukla 17% više stranaca, Portugal 12,5% - Tunis i Maroko imaju rast od 9% - Španjolska koliko i Hrvatska.

Image

"Srpanjska rupa je evidentna, veliku odgovornost imamo svi sami", smatra predsjednik UHPA-e BorisŽgomba.

Dalmatinska je priča posve drukčija - srpanjske rupe južno od Zadra nema. Plaže su pune - a Split je među rekorderima.

Na splitskim plažama ovaj mjesec se kupalo 72 000 ljudi - to je 7% više nego lani - noćenja 12% više. U hotelima kažu da su cijeli mjesec pretrpani - popunjenost u srpnju 95%. Kažu - razlika je to što je Istri goste otjeralo vrijeme.

"Split nije primarno kupališni turizam nego segment eno gastro kultura", tvrdi JozoTomaš, direktor hotela.

I u turističkoj zajednici misle jednako. Putnici u Split ne dolaze samo radi plaže.

"Imali smo Ultru. Stalno imamo nešto. Intencija nam je da cijeli mjesec imamo po nešto možda je to razlog zašto bilježimo dobre brojke", izjavila je AlijanaVukšić, direktorica Turističke zajednice Split.

Prvih 6 mjeseci u plusu, srpanj malo slabiji - za pravi rezultat imamo još dva mjeseca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo