KALMETA VJERUJE POPOVCU /

Smijenjeni direktori HŽ Infrastrukture

Šefovi tvrtke u sastavu HŽ Holdinga smijenjeni su zbog teške željezničke nesreće kod Kaštela. O smjeni Uprave čitavog Holdinga nema ni govora.

28.7.2009.
13:30
VOYO logo

ZAGREB - Uprava HŽ Holdinga može mirno spavati, s obzirom da ministar prometa Božidar Kalmeta njezinog čelnika Zorana Popovca drži ključnim čovjekom za borbu protiv kriminala u tom državnom gubitašu, makar su predstavnici sindikata upravo Popovca nedavno naveli kao čovjeka koji navodno vrši pritisak na interno povjerenstvo za istragu tragične nesreće nagibnog vlaka kod Kaštela.

"Popovac je stekao velik broj neprijatelja jer raščišćava kriminal u HŽ-u", izjavio je Kalmeta za RTL, a nedugo zatim se odlučio smijeniti kompletnu Upravu tvrtke HŽ Infrastruktura - predsjednika Uprave Mijata Kurtušića, te članove Uprave Stjepana Bestijanića i Božu Cerovečkog. Ministar je naložio da se i na nižim razinama u tome poduzeću suspendiraju ili smijene na bilo koji način odgovorni za izazivanje kod Kaštela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uhićene prepratili istražnom sucu

U međuvremenu, policija je petoricu uhićenih zbog nesreće prepratila splitskom istražnom sucu s kaznenim prijavama za počinjenje općeopasnih radnji, koje su dovele do poginije šestero i ranjavanja 55 ljudi u nagibnom vlaku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako službene potvrde identiteta uhićenih i dalje nema, riječ je o direktoru sektora ekologije i zaštite u HŽ Infrastrukturi - "barba Lukinom" Ivici Medaku (58), voditelju zaštite od požara u HŽ Infrastrukturi Sekcije u Splitu Dragi Rogulju (54), direktoru trgovačkog društva "Intrade" Ivanu Tomaškoviću (34), njegovu tastu i savjetniku u tom trgovačkom društvu Jozi Bazini (58) te voditelju vatrogasaca DVD-a Stružac-Kutina Branku Tišljaru (42). Tišljar je, unatoč srčanim tegobama, u ponedjeljak ipak iz Zagreba prevezen u Split i sa četvoricom osumnjičenika priveden na istragu.

Za nesreću kriv "retardant" na tračnicama

Svi oni se sumnjiče da su izravno povezani s izazivanjem željezničke nesreće jer je očevid pokazao da je uzrok iskliznuća nagibnog vlaka "tretiranje kolosijeka sredstvom za sprečavanje požara 'retardantom'", koji je bio ondje gdje nije trebao - na tračnicama. Zbog toga je zaustavni put pri kočenju bio takav da su najprije blokirani kotači vlaka, a zatim je i vlak iskliznuo iz tračnica.

Medak i Rogulj prijavljeni su zato što nisu nadzirali posipavanje iako su to morali činiti po svim pravilima, a Rogulj je taj dan bio u smjeni. Tomašković i njegov tast Bazina, inženjer zaštite na radu, odgovorni su jer je tvrtka "Intrade" uvezla "retardant" koji prije toga nije bio testiran na tračnicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Peti osumnjičenik Tišljar bio je na dan nesreće na protupožarnom vlaku, tzv. robelu, koji je "retardant" posipavao oko tračnica. Kako se čulo u policiji, struka nalaže da se protupožarno sredstvo u naseljenome mjestu posipava najmanje šest metara od pruge, a taj je razmak u nenaseljenim mjestima osam metara.

Voditelj vatrogasaca iz Kutine izradio je prskalicu, no sve je učinjeno nestručno. Za taj je posao - nabavu i špricanje "retardantom" - bila ugovorena cijena od 957.000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dežurni istražni sudac Davor Svalina svim je osumnjičenima odredio 24-satno zadržavanje, a odluku o otvaranju istrage i pritvoru donijet će u srijedu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo