KAKO JOJ SE ODUPRIJETI? /

S prosincom stigla i potrošačka histerija

Početkom adventa nemoguće je zaobići agresivno poticanje potrošnje i potrošačku histeriju. No, da to nije bit razdoblja prad nama - ne treba ponavljati. Svi to znaju - ali je li baš tako u praksi?

2.12.2012.
18:47
VOYO logo

Uz sve što prosinac nosi, uvijek donese i hrpu darova, ipak ove godine nešto skromnije se troši.

No u prosincu se ipak troši više nego ostalih mejseci. Svi znamo zašto.

A kako se potrošačkoj histeriji oduprijeti, teže je pitanje.

Agresivan marketing, okruženje koje potiče na kupovanje, obučeni trgovci, banke koje koje nude kredite, sve je podređeno istom cilju - privlačenju novih kupaca.

"Za vrijeme Božića čitava industrija mobilizira takozvanu kompenzacijsku potrošnju kao sredstvo našeg rastetećenja od činjenice da smo veliki dio godine proveli bez drugih, onda im poklanjamo, kako bi kompenzirali taj nedostatak", tvrdi sociolog IvanBurić.

Upravo je to suprotno od biti Božića, stalno ponavljaju produhovljenjiji, iako napominju da je to oduvijek bila prigoda za darivanje.

"Naši ljudi su nekad za Božić darivali jabuku, orahe i neko drugo voće, i danas se tu može naći neka mjera. Često puta je veliki dar kada bližnjega svoga posjetimo", kaže teolog Adalbert Rebić.

Za Božić trebaju pljuštati dobre želje, kaže Rebić, a ako pritom napunimo i koju čarapicu - nije veliki grijeh.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo