Velika brzina, sekunda nepažnja i rezultat je prometna nesreća koja je tek pukom srećom završila bez teških posljedica. Automobil se odbijao od zida do zida, počupao kablove i završio nasred tunela. Neslužbeno, vozač je kroz tunel krenuo pijan, ali nije to jedina opasna ludost koju vozači rade.
"Ljudi stanu u tunelu, ljudi se znaju slikati u tunelu, ljudi znaju raditi selfije u tunelu, ljudi znaju malo razgledati tunel", govori nam Davor Bićanić, šef središnjeg centra za nadzor i vođenje prometa na autocestama
Autocesta A1 prolazi kroz 22 tunela, kroz njih smo krenuli u društvu prometnog stručnjaka kako bi kao vozači utvrdili što se smije, a što ne. Već na ulazu u prvi tunelu, opomena: sunčane naočale moraju dolje!
"Vani je sunce, mi dolazimo u mračan tunel, oči se adaptiraju na mrak međutim kad imamo tamne naočale oči se sporije adaptiraju na mrak u tunelu i zbog tamnijih naočala slabije vidimo", objašnjava prometni stručnjak i sudski vještak Goran Husinec.
Osim smanjene vidljivosti, tuneli su opasni i zbog asfalta koji se puno skliskiji nego otvorenoj cesti.
"Izuzetno sklizak je zbog toga što svi automobili koji prolaze kroz tunel ispuštaju izgorene čestice koje prolaze kroz auspuh. I dobivamo jedan film koji je toliko sklizak da je u nekim tunelima teško i hodati koliko je sklisko, a kamoli se voziti automobilima", kaže nam Huseinec
Upravo zbog otežanih uvjeta u tunelima je zabranjeno je voziti iznad 100 km/h, a ne preporučuje se ni prestrojavanje.
A što kada nam se baš u tunelu pokvari auto? Najopasnije je stati nasred tunela, ali ako već ne možemo doći do izlaza ili najbližeg ugibališta evo savjeta koji život znače.
"Kada se automobil ne daj Bože pokvari u tunelu, i ne može krenuti dalje, potrebno je automobil odmah staviti krajnje desno, pogledati u retrovizore, ako nema automobila iza, odmah izaći iz automobila i odmah nositi sigurnosni trokut i staviti ga na sredinu vozne trake ili što više prema sredini.", kaže Husinec,
Trokut treba biti najmanje 50 metara od vozila kako bi vozači imali vremena reagirati.
Nastavljamo do Ledenika, tunela koji je postao simbol teških nesreća. Naime, 2006. neoprezni vozač šlepera ubio je 4 osobe, a prije 2 tjedna smrtno je stradao vozač kombija.
"Vozač tog kombija bez obzira na to što je na drugoj traci bilo ograničenje brzine 40km/h je vozio po drugoj traci koja je u tom trenutku bila zatvorena za promet", kaže Bićanić.
I klada koja je pala s kamiona nasred tunela može biti bezopasna ako vozači prate signalizaciju i znaju kada treba usporiti. Puno toga u tunelima može poći po zlu, pogotovo u zadnjim satima puta kada je more na dohvat ruke…
"Ljudi koji putuju iz Zapadne Europe već kad dođu do tunela Ledenik i drugih kod Zadra već voze preko desetak sati, već su umorni, a s druge strane su jako sretni što su blizu mora. Malo se opuste, padne im koncentracija. Voze sve brže jer žele što brže doći na more i jednostavno često se događa nesreća", kaže Husinec.
Brza vožnja, nepoštivanje pravila i dekoncentracija smrtonosna su kombinacija - bilo na cesti, bilo u tunelima. Vraćamo se u Zagreb vozeći desetak posto sporije nego na početku puta. Sigurno je, ipak sigurno…