Paralelno s viješću o milosrdnoj državi koja dijeli siromašnima, stiže vijest kakva je valjda moguća samo u ovoj državi. Gordan Hanžek, državni tajnik Ureda za obnovu, kojem obnova baš i ne ide najbolje, dobio je luksuzni Audi Q7. I tu nije kraj bizarnosti: taj je auto pripadao dileru kokaina, kojem je oduzet nakon presude.
Slučaj je ponovno otkrio portal Telegram, a prošlo je točno mjesec dana otkad smo saznali da su i premijer i predsjednik nedavno nabavili turboskupe aute. O luksuznim automobilima u jednoj od najsiromašnijih država u Europi...
Prostoran, kvalitetan, siguran. Da, nema dvojbe, Audi Q7 je prvoklasni automobil. Voze ga menadžeri, poslovnjaci, predsjednici uprava i državni tajnik Središnjeg ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje. Auto je dobio od Ministarstva državne imovine za 0 kuna, a prijašnji vlasnik mu je bio - diler kokaina.
Važno je za priču ponoviti da je riječ o uredu koji je zadužen za obnovu Banije.
Pitali smo Hanžeka smatra li primjerenim da vozi takav auto
"Vozimo auto koji je 7 godina star koji nam je dodijeljen za 0 kn. To je auto više srednje klase kada je nova nabavna cijena, nabavnu cijenu uopće neću komentirati. Taj auto danas vozimo već godinu i pol dana", odgovorio je.
Novi auto - objašnjava - ured je tražio 4 godine i dobili su puno odbijenica. Imao je auto star 13 godina koji je prešao više od 660.000 kilometara. Hanžek nastavlja: ured je puno trošio na ,popravke, automobil se stalno kvario:
"Taj auto je na servisima koštao 200 tisuća kuna kroz 4 godine, popravak. U lipnju 2021., u tom procesu smo upućeni da tražimo auto na carinskoj zapljeni od strane Ministarstva graditeljstva, prostornog uređenja, državne imovine smo upoznati da postoji auto tih karakteristika, te više srednje klase, na raspolaganju koji je zaplijenjeno, o kome danas pričamo."
E sada - novi Audi Q7 po svim je karakteristikama luksuzan automobil. Ovaj polovni, po Vladinim smjernicama pripada višoj srednjoj klasi, jer bi koštao do 400 tisuća kuna. Međutim, Hanžek, kao državni dužnosnik 2. skupine, ne bi ga ni smio voziti.
Za njega je predviđena srednja ili niža klasa. Ali nije ga platio - pa ga tehnički smije voziti. Još jednu suludu priču otkrio je novinar Telegrama Andrej Dimitrijević:
"To je luksuzno vozilo, ono jest sada staro 7 godina, ali je i dalje luksuzno vozilo, i mislim da bi državni tajnik, kada je nabavljao to vozilo, da se jednostavno trebao zahvaliti i reći: 'Gledajte, ja ne mogu voziti takvo vozilo na teren, na Baniju gdje su ljudi u kontejnerima, a kuće nisu obnovljene.'"
Problem je - objašnjava urednik magazina Auto motor i sport Kristijan Tićak - što je takav auto skup za održavanje i popravljanje:
"Taj su automobil donedavno dijelili nogometašima Real Madrida, kao sponzorske, onda znate o kakvom se automobilu radi. Pogotovo je u tom tijelu državne uprave apsolutno neadekvatna i neprimjerena poruka koja se šalje vožnjom takvog automobila."
Auto su - smatra Tićak - trebali prodati i novac uplatiti u proračun: "Takav automobil bi trebao završiti na nekakvoj licitaciji, biti prodan, a novci bi trebali završiti u državnom proračunu."
Zaplijenjeni automobil vozila je i Anka Mrak Taritaš dok je bila ministrica. Ministarstvo ga je kupilo od Carine za 115 tisuća kuna. Luksuzne automobile, Audije 8, prije mjesec dana dobili su i premijer, predsjedik, šef Sabora i ministar policije.
A zašto ne bi smio voziti skupi auto u siromašnoj državi - nije bilo jasno ni jednom socijaldemokratkom ministru obrazovanja, Željku Jovanoviću, tada SDP-ovom ministru, koji je 16. veljače 2014. na pitanje je li mu neugodno zbog toga, odgovorio:
"Hoćete da dođem kočijom u ministarstvo?... To je moj odgovor, da."
I ne, ne trebaju dolaziti kočijom, biciklima ili romobilima. Ali ne bi trebali dolaziti ni automobilima koji koštaju koliko manji stan u Zagrebu ili - ako baš hoćete - dva u Petrinji.