'OBLIK MODERNOG MARKETINGA' /

Što je Burning Man i kako će se tisuće ljudi spasiti iz blata? Sve o omiljenom festivalu Elona Muska

Platili su nekoliko tisuća dolara da bi prisustvovali ludom festivalu usred pustinja, a sada su zarobljeni u dubokom blatu iz kojeg nema izlaza. Katastrofa nakon obilne kiše zadesila je 70.000 ljudi na festivalu Burning Man u Nevadi. Tko je pokušao pobjeći autom, zaglavio je, tko je krenuo pješice, nije stigao daleko. Svima se savjetuje da pažljivo štede hranu, piće i gorivo jer na tom festivalu nema trgovina, kućica. Ništa se ne prodaje niti se išta može kupiti novcem, ali zato ima radikalnog samoizražavanja

4.9.2023.
23:11
VOYO logo

Zatrpani u blatu, usred pustinje, s minimalnom mogućnosti bijega, opis je ovogodišnjeg Burning man festivala u Nevadi za moderne, bogate hipije.

Nakon što je u petak palo duplo više kiše nego što inače padne u cijelom rujnu, 70 tisuća ljudi ostalo je zatočeno u privremenom gradu koji se svake godine iznova gradi za festival. Jedna osoba je umrla, no to nije povezano s vremenskim neprilikama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tim za struju pokušava pokrenuti generator jer smo skoro ostali bez struje", kaže posjetiteljica festivala, Evi Airy.

Image
BURNING MAN /

VIDEO Preko 70 tisuća ljudi ostalo 'zarobljeno' na festivalu: 'Čuvajte hranu i vodu!' Sve se pretvara u noćnu moru?

Image
BURNING MAN /

VIDEO Preko 70 tisuća ljudi ostalo 'zarobljeno' na festivalu: 'Čuvajte hranu i vodu!' Sve se pretvara u noćnu moru?

Ne štedi se samo energija. Od posjetitelja se traži da čuvaju zalihe hrane i vode jer na prostoru festivala, u takozvanom Black Rock Cityju, ne može se kupiti ništa osim leda. Svi posjetitelji moraju donijeti sve što im treba za preživljavanje u surovom okruženju. Iako je, prema riječima jednog Tik Tokera, cijela ova avantura koštala sedam tisuća dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi smo dobro, imamo dovoljno tune za tjedan dana", snimila je za društvene mreže posjetiteljica Christine Lee.

Burning Man se održava 200 kilometara od prvog grada, a 25 kilometara od prvog sela. To nije spriječilo da usprkos zatvorenim cestama dio posjetitelja pokuša pobjeći. Među njima je i komičar Chris Rock koji je pješačio osam kilometara prije nego što su mu drugi posjetitelji ponudili prijevoz.

"Zvali smo helikopterske službe. Svi helikopteri su bili popunjeni ili nedostupni. Gledali smo zrakoplovnu pistu koja je bila nedostupna zbog blata. Jedine preostale opcije bile su ili pješačiti između jednog i pet sati do bilo kojeg izlaza od kuda se moglo stopirati", objašnjava posjetitelj Michael Davidson.

Ipak, nisu svi pobjegli glavom bez obzira, dio posjetitelja ludo se zabavlja i smatraju da je baš to bit festivala.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Burning man se prvi puta održao 1986. na plaži u San Franciscu gdje su ritualno zapalili čovjeka. Festival počiva na 10 principa među kojima je radikalna inkluzija, samoizražavanje i samodostatnost. Tu su i darivanje, javna odgovornost i poštivanje okoliša.

"Između 2010. godine i danas vidjeli smo da s porastom osoba na društvenim mrežama dolazi do eksploatacije samog festivala i on je izgubio tu čar jer je počeo privlačiti upravo ono protiv čega se borio, a to su brendovi, bogataški način života rasipnost i kapitalizam", tvrdi glazbeni novinar Igor Jurilj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Festival su tijekom godina obilazili i Paris Hilton, Elon Musk, Mark Zuckerberg. Karte se plaćaju i po nekoliko tisuća dolara, oni najbogatiju ne jedu tunu iz konzerve nego tamo dovode privatne kuhare, a njihovi kampovi više nalikuju na hotele s 5 zvjezdica.

"To je jedan oblik modernog marketinga, doći i biti viđen, da bi se stvorili novi poslovni okviri i stvorile poslovne prilike. Naravno, ima tu i trenutaka hedonizma, ali najmanje tu ima zajedništva, brige o drugima i prirodi", dodaje Jurilj.

A dopusti li priroda, za danas je planiran bijeg ili Egzodus, kako ga nazivaju organizatori. Ceste će se otvoriti, a svi preostali partijaneri napustit će blatnu pustinju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo