Vjerovali ili ne djeca u Norveškoj ne znaju na sat s kazaljkama. Zapinje li čitanje analognog sata i njihovim vršnjacima u Hrvatskoj?
Učenici pomalo izgubljeni u vremenu. Da ima onih koji ne znaju odrediti vrijeme na satu s kazaljkama u ovoj školi u Norveškoj otkrili su kad su učenicima zabranili mobitele.
"U početku je bilo smiješno, a onda je postalo tužno. Učitelji su im morali govoriti koliko je sati. U učionicama su ih ponovno učili računati vrijeme na analognom satu", rekao je ravnatelj Trond Botnen, ravnatelj škole u Bergenu.
Zabranjeni mobiteli
"U većini hrvatskih škola mobiteli su tijekom nastave ali i učeničkih odmora zabranjeni. Kako se određuje vrijeme na analognom satu učenici uče u nižim razredima osnovne škole.", Denis Žvorc, ravnatelj OŠ Petra Preradovića u Zagrebu.
U drugom razredu oni u svojim udžbenicima imaju fotografije analognog sata, učiteljica donese pokazni sat. U svim našim učionicama su analogni satovi kao i u holu.
S kazaljkama se neki snalaze bolje, a neki lošije. Učenici priznaju, lakše je pogledati na digitalni sat ili mobitel.
"Sada je 9 i 30. Učili smo to u školi, češće pogledam koliko je sati na mobitel jer mi se često ne da gledati na sat ali nije bilo teško naučiti", rekla je učenica petog razreda Eli.
"Nekad se znam zbuniti, nije to često. Češće gledam na mobitel to mi je lakše i jednostavnije", rekla je učenica šestog razreda Piera.
Psiholog Božidar Nikša Tarabić kaže važno je znati zašto i kako djecu digitalnog doba učimo kako odrediti vrijeme na anlognom satu.
"Može se preko analognog sata pomoću kazaljki i brojki pokazivati određene pojmove iz matematike. Poanta nije da oni nauče na sat već da razviju one sposobnosti koje porizlaze iz sposobnosti čitanja analognog sata, a onda će tako naučiti i na analogni sat", rekao je psiholog Božidar Nikša Tarabić.
Zbog stalne izloženosti digitalnim tehnologijama u školama primjećuju izostanak i drugih vještina.
"Vidimo da je smanjena grafomotorika, učenici teže savladavaju pisanje i tiskanih i pisanih slova, zna se dogoditi da u knjizi prstićima žele povećati fotografije kao na mobitelu. To su te neke posljedice", smatra ravnatelj Žvorc.
Zato je kažu stručnjaci važno djecu naučiti kako koristiti digitalne tehnologije i tako umanjiti negativne posljedice.