VRTOGLAV RAST /

Istina o cijenama: Na kruhu marža gotovo 40 posto, a evo koliko na najprodavanijim artiklima

Otkrivamo prvi put objavljene podatke o zaradi trgovaca. U godinu dana trgovcima su prihodi porasli više od milijardu eura, u usporedbi s godinom ranije rast je to od 16 posto

12.9.2024.
22:39
VOYO logo

Trgovci najviše zarađuju na najprodavanijim artiklima, a sada znamo i koliko. Na kruhu je marža gotovo 40 posto, slijede slatkiši te voće i povrće, a samo prošle godine prihodi su im porasli više od milijardu eura.

„Mi radimo na svježem mesu maržu od 15 do 20 posto, a na suhom mesu do 25 posto jer veći je protok svježeg mesa, a suhomesnato dulje stoji, zato i ima malo jaču maržu. Marža je takva zbog velike ulazne cijene“ objašnjava zagrebački mesar Ivica Zubec i dodaje: „Na svinjetini imamo najmanju maržu, a najveća je na teletini, janjetini i junetini.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema podacima Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja trgovci najviše zarađuju na kruhu i pekarskim proizvodima gdje je marža 37,2 posto. „Pekarski proizvod je jednodnevni proizvod i on ako se ne proda u toku dana, predstavlja trošak i za trgovinu i za proizvođača. Smatram da je marža od gotovo 40 posto velika, ali trgovina je ta koja određuje maržu, to nije pekarska industrija ni nitko u lancu proizvodnje“ kazala je za RTL Danas direktorica Žitozajednice Nada Barišić.

Image

Osim kruha i pekarskih proizvoda koji drže prvo mjesto, visoku maržu imaju i slatkiši – 31,7 posto. Na svježem voću i povrću marža trgovaca je 29,9 posto, a na bezalkoholnim pićima i vodi gotovo 26 posto, odnosno 25,9 posto. Na peradi i jajima zarada trgovaca u prosjeku je 24 posto, gotovo jednaka zaradi na osnovnim prehrambenim proizvodima kao što su brašno, šećer, riža i rezanci. Meso i mesne prerađevine imaju maržu od 23 posto, a mlijeko i mliječni proizvodi 21,4 posto, pokazuju podaci Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
GOTOVO 40 POSTO /

Zašto pekarski proizvodi imaju najveće marže? Direktorica Žitozajednice: 'Imaju top prodaju'

Image
GOTOVO 40 POSTO /

Zašto pekarski proizvodi imaju najveće marže? Direktorica Žitozajednice: 'Imaju top prodaju'

Rezultati istraživanja pokazuju kako su prosječne marže za prehrambene proizvode u 2023. godini najviše u kategoriji pekarskih proizvoda i konditorskih proizvoda zatim u kategoriji svježeg voća i povrća te bezalkoholnih pića. Kada se uspoređuju prosječne marže u 2023. u odnosu na 2022. godinu, od osam promatranih kategorija roba, rezultati istraživanja pokazuju da se u četiri kategorije bilježi blago smanjenje prosječne marže (meso i mesne prerađevine, meso peradi i jaja, mlijeko i mliječni proizvodi, osnovni prehrambeni proizvodi), dok se u preostale četiri kategorije bilježi blago povećanje prosječne marže (voće i povrće, konditorski proizvodi, bezalkoholna pića i vode te pekarski proizvodi).

Image

U godinu dana trgovcima su prihodi porasli više od milijardu eura, u usporedbi s godinom ranije rast je to od 16 posto. „Proteklih godina vidjeli smo vrtoglav rast cijena i sada na temelju ovog istraživanja vidimo da nije bilo sve u inflaciji, već da je do rasta cijena došlo i zbog želje za većom zaradom“ govori odvjetnica Dijana Kladar.

Iz Hrvatske udruge poslodavaca tvrde da je rast prihoda rezultat prenesene inflacije iz 2022. i povećane potrošnje, te rasta troškova poslovanja što ne znači da je trgovcima rasla dobit.

Stručnjak za cijene u maloprodaji, Slobodan Školnik ističe da su marže u Hrvatskoj jednake onima u ostatku Europe i da njih određuje tržište. „Ljudi se žale na sve, pa i na marže, ja uvijek kažem - neka osnuju sami trgovački lanac, neka rade s pet posto marže ako misle da je to moguće“ kaže Školnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Često kažu da su naše cijene u Hrvatskoj jednake onima u Njemačkoj ili Švicarskoj – međutim naša su primanja značajno manja i zato bih rekla da su te cijene pretjerane što se tiče marži“ zaključuje odvjetnica Kladar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo