DODATNE RAČUNICE / Prva su sezonska sniženja u eurima, ali kupci primjećuju razliku i zbog promjene još jednog zakona

Image

Od garderobe, kozmetike, igračaka do bijele tehnike u trgovačkim centrima ili online - lovci na popuste ovih su dana u akciji.  Prva su sezonska sniženja u eurima, ali kupci primjećuju razliku i zbog promjene još jednog zakona. Bilo u doba poskupljenja ili kada ih nije bilo - gdje su akcije tu hrle i kupci

11.1.2023.
7:30
VOYO logo

Bilo u doba poskupljenja ili kada ih nije bilo - gdje su akcije tu hrle i kupci. No, na ovom prvom sniženju u eurima - dodatne računice.

"Još uvijek je u glavi kuna, ali ide lagano", rekao je Boris iz Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sve piše, čitamo što piše, računamo u glavi, množimo i dijelimo i tako", priča Dijana iz Zagreba.

Sve piše u eurima i kunama, a još od ljetos su trgovci dužni, prema novom zakonu o zaštiti potrošača, na etiketama uredno istaknuti najnižu cijenu u zadnjih mjesec dana i trenutnu - onu na sniženju. Isto tako, kupci su primijetili kako nema puno vrištećih natpisa u izlozima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Jesu, jesu sniženja, ali nisu neka", govori Marijana.

Većih sniženja ima, ali nisu toliko vidljiva kao prije ni u trgovačkim centrima ni u online trgovinama. Razlog za to postoji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 "One su zapravo jako snižene, ali zbog zakona koji traži da se kao redovna cijena prikaže zadnja akcijska cijena koja je bila unutar 30 dana, a svi znamo da je prije mjesec i nešto dana bio Black Friday. To znači da proizvod koji je bio snižen 50 posto za Black Friday, danas ako je snižen 70 posto od redovne cijene, moramo napisati tu razliku od 50 do 70 posto koja je nekih 15 posto samo", govori Tana Zimmermann, direktorica i suvlasnica domaće platforme za web prodaju.

Ipak, ima dobavljača i prodavača koji nisu nedavno imali tako velike akcije na svojim proizvodima pa i sada imaju istaknute popuste i do 80 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tko pamti da je majica koštala 1000 kuna, danas je 300, njemu je jasno da je to veliko sniženje i da se isplati uhvatiti", dodala je Tana.

Ipak, potrošači se, primjerice u Rijeci, najviše žale na promjene upravo kod uvođenja eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne analiziraju dublje da zbog rasta cijene u prošloj godini, zbog inflacije i svega ostalog nalazimo se u situaciji gdje bi trebali na neki način napraviti bojkot i reći trgovcima da nisu oni koji to odlučuju nego su to potrošači", priča Marko Paripović, predsjednik udruge Potrošački centar u Rijeci.

Tržišna inspekcija je u nadzoru od prvoga dana sniženja koje je počelo krajem prosinca. Oni koji se ne drže pravila - kazne su od 10 do 20 tisuća kuna, a preračunavaju se uz primjenu fiksnog tečaja konverzije. Sezonski popusti traju do kraja veljače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo