LOŠE NA ŽELJZENICAMA /

Sindikalisti upozoravaju: 'Nedostaje tračnica, tucanika, skretnica. Sigurnost pada. Ovo su kritične točke...'

Sindikalisti upozoravaju: 'Nedostaju tračnica, tucanika, skretnica. Sigurnost pada. Ovo su kritične točke...'Pruge zarasle travom, zapuštene tračnice, zaboravljeni kolosijeci - ovo je lošiji dio Hrvatskih željeznica za 21. stoljeće. No nije to najveći problem, puno je opasnije o što nedostaje ključnih dijelova za neometan i siguran promet

31.10.2023.
21:04
VOYO logo

Pruge zarasle u travu zapuštene tračnice zaboravljeni kolosijecima. Ovo je lošiji dio Hrvatskih željeznica za 21. Stoljeće. No, to nije najveći problem. Puno je opasnije to što nedostaje ključnih dijelova za neometan i siguran promet.

"Nama nedostaje strateškog materijala, a tu spadaju tračnice, tucanika, skretnice, snježni pribor... Sigurnost pada i sigurno nije dobra, ona može biti bolja", govori nam Darko Harmicar, glavni sindikalni povjerenik u Pružnim građevinam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pa su pismom upozorili ministra i upravu HŽ-a da se nešto mora mijenjati. Od 2600 km pruga, svega je 600-tinjak održavano po pravilima struke. Sve ostalo je vrlo upitno, upozorava sindikat. Zbog lošeg stanja infrastrukture mora se smanjivati brzina vlakova, pa je u voznom redu redovito jedino kašnjenje.

"Kritične točke su nam Sunja, Hrvatska, Dubica, Hrvatska, Dubica, Novska, zatim Garčin, Andrijevci, Andrijevci, Andrijevci, Strizivojna, Karlovac, Ozalj, Generalski Stol, Gornje Dubrave. To su kritične točke gdje su već ugovoreni radovi. Međutim, od materijala sve se stoji", nastavlja Haricar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NIŠTA NA VRIJEME /

HŽ u ruševinama: 'Pruge već desetljećima propadaju. Država ih ne popravlja. Može doći do nesreća'

Image
NIŠTA NA VRIJEME /

HŽ u ruševinama: 'Pruge već desetljećima propadaju. Država ih ne popravlja. Može doći do nesreća'

No, nisu problem samo stare pruge ni izgradnja novih, koje se financiraju europskim novcem ,ne ide po planu. Od 22 velika projekta većina kasni. Austrijski Strabag prijeti raskidom ugovora na najvećem infrastrukturnom projektu u Hrvatskoj izgradnji pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac. Neslužbeno, željeznice nisu ishodile građevinsku dozvolu. Puno je bilo pitanja za HŽ, ali nitko pred kamere ne želi. U pisanom odgovoru rekli su nam da pregovori sa Strabagom i dalje traju. A što se tiče nabave materijala kažu.

"Svi ugovori za nabavu strateškog materijala sklopljeni su na vrijeme, ali dobavljači materijal ne isporučuju ugovorenom dinamikom", odgovor je HŽ-a.

U Ministarstvu također pred kamere ne žele, ali kažu da je problem nastao zbog "izazova na građevinskom tržištu". No, ministar Butković prošli je petak najavio ulaganje od 900 milijuna eura u obnovu pruga.

"Značajna sredstva ulažemo u željezničke projekte za koje znamo da su budućnost. Kada govorimo o održivom i zelenim prometu", izjavio je tada Butković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sva ta modernizacija i kako ministar kaže renesansa Hrvatskih željeznica je pohvalna i potrebna. Ali prije vlakova budućnosti trebalo bi urediti sigurnu vožnju u sadašnjosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo