Svaki je vrijedan oko 20 tisuća eura, bez puno prijeđenih kilometara, automatik, godište 2016.
Sedam vozila marke Nissan Infinity zaplijenjeni od poznatog dilera luksuznih automobila jučer su postali trajno vlasništvo Republike Hrvatske. Snimili smo onaj koji se nalazi u Ministarstvu financija, dok je većina raspoređena po carinskim upravama.
Država ih je oduzela poznatom kralju limuzina Inji Bašiću nakon što je USKOK sklopio ekspresnu nagodbu kojom su očito svi zadovoljni. Najpoznatiji trgovac u USKOK-u sve je priznao, ne ide u zatvor, ali zato je ostao bez svega - državi mora dati gotovo 300 tisuća eura, uzeli su mu sedam automobila vrijednih 135 tisuća eura i mora odraditi 660 sati rada za opće dobro. U to su mu uračunata tri mjeseca koja je u Remetincu već odležao.
Zbog sumnje u šverc luksuznih automobila, Bašić je s još 12 optuženih uhićen 2019. godine. Izbjegavajući plaćanje carine i poreza, automobile su dopremali uglavnom iz Njemačke. Riječ je o rabljenim vozilima visoke klase. Sumnja se da je tako utajeno 3,7 milijuna kuna za 40-tak automobila.
Profesorica s pravnog Fakulteta Sunčana Roksandić upozorava kako su nagodbe najkorisniji alat u uskočkim djelima gdje se može na najbrži način doći do oduzimanje imovine.
"Kad govorimo o osudi za ova kaznena djela ako netko i dobije veliku zatvorsku kaznu s čime bi možda javnost bila zadovoljena ali ne dođe do oduzimanja imovinske koristi zapravo cilj primjene sankcije u predmetima uskočke nadležnosti nije ostvaren", objašnjava.
Po podacima prošle godine, od 469 odluka sudova 239 presuda doneseno je na temelju sporazuma, što je gotovo 51 posto. I dok se neki prijedlozi odvjetnika odbijaju zbog niskih prijedloga sankcija, neki prijedlozi USKOK-a nosu prihvaćeni zbog visine zatvorske kazne.
Odvjetnik Milko Križanović kaže nam: "Na nagodbe na USKOK-u ne treba gledati s nekim podozrijevanjem i s nekakvom mistikom već dakako svaku nagodbu treba podržavati da je tužitelj izašao s tolikom snažnom argumentacijom gdje je interes obrane da ne produljuje tijek kaznenog postupka".
Sudski procesi u Hrvatskoj, uz to što enormno koštaju kada se uzmu troškovi odvjetnika i vještačenja, u nekim kompleksnim slučajevima traju toliko dugo da se kraj jednostavno ne nazire. U ovom slučaju država je još jednom obila automobile za koje nije ni sanjala da će ih voziti.