Jedni s posla, drugi na posao, a danas će između dvije smjene, u prosvjed.
"Sve nas to psihički umara. Ima puno vožnje u rikverc i među autima, a radnici koji rade vani imaju još manju plaću od nas. A sve je to malo s obzirom na to što radimo na +40 i -10", kazao je vozač u Čistoći Damir Hujić.
Sindikati kažu kako radnik bez dodataka na plaću zarađuje tek 5000 kuna, dok se za nešto više mora dobro naraditi u smjenama, vikendima, blagdanima i noću. No, nije to jedino što ih muči.
"Kod nas komunalni radnik ima koeficijent 5.43, čistač na ulici 3.80, a Zagrebparking 12. Svima jednako pada kiša, ali mislim da je teže navlačiti kante i kontejnere, ovaj se bar može negdje skloniti po kiši", kazao je Zdravko Stoilković iz Samostalnog sindikata radnika u komunalnim i sličnim djelatnostima.
Zato traže sistematizaciju i da se dodaci na uvjete rade izjednače po težini poslova. Na to se obvezala, objašnjavaju još bivša uprava 2019., a nova početkom ljeta opet obećala, pa ništa.
"Prosvjed je da se obećanje koje dato ispuni, a s druge strane poslodavac bi trebao vidjeti, da što se tiče odvoza, napravi veći red", govori Sanja Ožić iz Sindikata hrvatskog vozača.
Jer sada, kažu, vlada nered. Nema dovoljno vozila, nema ni radnika. Sindikati govore - otišlo ih je već 60-tak, samo u rujnu 15.
"Teško je naći (radnika opa.a) jer su natječaji otvoreni cijelo vrijeme, ali kad vide kakve su plaće odustanu", dodao je Stoilković.
Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević kaže da je svjestan problema.
"Jasno je da je potrebno povećanje materijalnih prava. Bilo je nužno smanjiti broj radnika da se to može, a bez radikalnih povećanja komunalne usluge koju nismo dirali godinu dana", kazao je Tomašević.
I dok gradonačelnik kaže da razgovaraju sa sindikatima cijelo vrijeme, ovi uzvraćaju da pregovori oko kolektivnog ugovora neće riješiti biti njihova problema. Zato će sutra ponovno na glas izgovoriti što ih muči.