Cijena kakaovca snažno je porasla i trenutačno je najveća u posljednjih gotovo pola stoljeća. Poskupljenje kakaovca povećava troškove velikih proizvođača čokolade i slatkog, koji će ih na kraju, prebaciti na potrošače.
"U zadnjih godinu dana cijena kakaovca je porasla više od dva i pol puta, kakaovac je sastavni dio svakog slatkog proizvoda, uključujući i čokoladu. Riječ je o relativno slaboj berbi kakaovca u zapadnoj Africi, gotovo sav kakaovac dolazi iz zapadne Afrike i to je dovelo do toga da je porasla cijena“ kazao je za RTL Danas Mario Müller, član Uprave Kraša.
Osim suše, kakaovac je napala bolest i njegova cijena porasla je čak 150 posto i tako dosegla rekordnu razinu u zadnjih 47 godina. Ovakvo kretanje cijena utječe na poslovanje svih proizvođača na svijetu, pa tako i hrvatskih.
"Vjerujem, kao i svi ostali proizvođači da ćemo biti prisiljeni nešto korigirati svoje cijene u narednom periodu, uvjeren sam da to neće biti veliki postotak povećanja, ni približno ovome o čemu sam ranije govorio o rastu cijene sirovina, ali ako cijena bude ostala na ovom nivou mi ćemo biti prisiljeni blago korigirati cijene. 10-ak posto, ne više od toga“ ističe Müller.
Da će se skok cijena preliti na maloprodajne, očekuju i u maloj tvornici u Križevcima. "Za sada imamo ugovore koji su sklopljeni na neki dulji period, tako da će nam cijena sirovina ostati neko vrijeme ista, ali čim to vrijeme istekne mi ćemo se morati suočiti s ozbiljnim poskupljenjima“, ističe Alemka Lončar, direktorica Hedone.
Veća cijena kakaovca, znači veću cijenu čokolade, a time i skuplje slastice. Neki dobavljači, već su najavili nove cjenike. "Cijene će vjerojatno skočiti i do 200 posto, od danas pa do sljedeće godine, ali uglavnom dobavljači si isto ne mogu pomoći“ ističe Darko Židak, vlasnik slastičarnice u Sesvetama.
O cijenama torti i kolača kaže: "Zavisno koliko koji kolač sadržava čokolade. Nije problem toliko u cijeni, jer kupci su uvijek spremni platiti za nešto dobro, lijepo i fino, veći je problem hoće li čokolade biti ili je neće biti"
Za krizu u industriji svi se pripremaju, pa se traže alternative i uvode novi proizvodi. "Tako smo prije nepunih 15 dana uveli Premium namaz sa 60 posto lješnjaka i bazirat ćemo se na proizvodnji nekih drugih slastica i kolača koje ne moraju u sebi sadržavati samu čokoladu“ poručuje direktorica Hedone.