TKO JE TU LUD? / Plaća i 3000 eura, buseve voze i penzioneri, a mladi nakon škole ne mogu za volan: 'Imamo problem'

Procjenjuje se da u Hrvatskoj nedostaje oko 30 posto vozača ili njih čak i 4000. No apsurdno je što postoje i kvote za upis srednjoškolaca u školu za to zanimanje pa ne mogu povećati broj učenika

1.3.2024.
12:21
VOYO logo

Hoće li nam autobuse uskoro voziti umirovljenici i strani radnici jer vozača na tržištu nema? U Hrvatskoj ih nedostaje više od tri tisuće i pitanje je ima li uopće rješenja.

Posjetili smo čazmansku školu koju svake godine upišu 22 učenika. Interes je mnogo veći, ali kvotu ne mogu povećati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Odmalena sam znao da želim postati vozač jer s tatom idem na putove po čitavoj Hrvatskoj. Odmalena sam zamišljao da želim voziti kamion i nastaviti njegovim stopama", rekao je Marko Tubić iz Vrbovca.

"Prije jedno pet godina kad sam prvi put u svom životu otišao na put shvatio sam da je to-to. Taj mi se posao baš sviđa", kaže Ivan Knežević iz Kloštra Ivanića. Na pitanje gdje se vidi kada završi školu, Karlo Lovreković kaže da planira otići negdje van. Jedan učenik dodaje: "Mislim da su bolje plaće i bolji uvjeti."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Jedan instruktor može maksimalno uzeti 22 učenika i to je već sa svim prekovremenim satima, a budući da je na snazi zabrana zapošljavanja u javnoj službi - ne možemo zaposliti dodatno", rekla je Irena Ivanović, ravnateljica škole.

Image
SMETNJE U PROMETU /

Ponovno štrajk javnog prijevoza! Autobusi, tramvaji, metro prestaju prometovati u Njemačkoj

Image
SMETNJE U PROMETU /

Ponovno štrajk javnog prijevoza! Autobusi, tramvaji, metro prestaju prometovati u Njemačkoj

Većina ih je iz Čazme

Najmanje učenika je iz Čazme gdje je sjedište najvećeg domaćeg autobusnog prijevoznika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Imamo problem jer vozači nakon završene srednje škole i dobivene vozačke dozvole ne mogu raditi do 21. godine, oni ne mogu raditiu putničkom prijevozu. Tako da u te dvije godine mi tog vozača gubimo. Oni odlaze vozit kamione i puno njih se nakon toga ne vraća", kaže Damir Pavlović, predsjednik Uprave Čazmatrans - Nove d.o.o.

Čazmatransu nedostaje 10 posto vozača. Plaća je između 1500 i 2000 eura, a na dugim relacijama i do tri tisuće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi u ovom trenutku imamo zaposleno 60 umirovljenika! Niti jednog vozača nemamo zaposlenog stranog radnika zasada", dodao je.

"Trenutno su procjene da u Hrvatskoj nedostaje oko 30 posto vozača da bi se sve linije, sav povremeni prijevoz, mogao obavljati u punom obliku. Konkretna brojka - tu govorimo o 3500 do 4000 profesionalnih vozača."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I vodećem pružatelju usluga putničkog prijevoza nedostaje 50 vozača, pa su zaposlili strance.

"U ovom trenutku imamo 30 zaposlenih stranih radnika iz dalekih zemalja - Nepala, Filipina. Iskustva su vrlo dobra.", kaže Domagoj Crnčić iz Arrive Hrvatska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ovoj će ih godini zaposliti još 50. Postupak je dug, traje 5 mjeseci, a po radnike idu sami.

"Napravimo testiranje vozačkih sposobnosti i još nekakvu edukaciju odnosno testiranje engleskog jezika te u trenutku vađenja vize i svih papira do dolaska u Hrvatsku, oni tamo uče i hrvatski jezik i engleski da bi bili što spremniji."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad bi mladi vozači već s 18 godina mogli voziti ovakve manje autobuse stanje bi, kažu prijevoznici, bilo bolje. Ali zasad je to tek ideja, a njezino ostvarenje ovi mladi ljudi nemaju vremena čekati.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo