Tržišna inspekcija odlučila je zatvoriti 50 pekarnicu, odnosno trgovinu gdje se prodaju pekarski proizvodi i to na 30 dana. No, u 23 slučaja trgovci su ispravili nepravilnosti kako bi izbjegli ključ u bravu i u državni proračun uplatili 92 tisuće eura. A što se tiče sanitarne inspekcije, gdje su utvrđeni najveći propusti, koji bi trebali sve zabrinuti - naplaćeno je oko 50 tisuća eura kazni.
Odvjetnica Dijana Kladar objasnila je jesu li ove kazne preblage. "To najviše ovisi koliko ste veliki. Europa sve više ide ka izricanju kazni koje su vezane za prihode kompanija. Ako ste mala kompanija, vama dvije tisuće eura nije puno, ali ako dobijete kaznu od nekoliko milijuna eura, onda jest.
Kada govorimo o hrani, još uvijek imamo kazne vezane uz fiksne iznose, dok u ovim modernijim pravima idemo ka tome da imamo četiri posto od prihoda, pa se te kazne dižu do milijuna jer zakonodavac kaže da morate osjetiti kaznu."
'Imam osjećaj da potrošači ne znaju svoja prava'
Upravo zato, tvrdi Kladar, za isti prekršaj dobit će manju kaznu, a veliki dobiti veliku. Kladar dodaje da su rezultati Državnog inspektorata zabrinjavajući.
"Nisu nešto što me čudi, ali su zabrinjavajući. Ja već godinama u svojoj praksi vidim situacije gdje se ljudi ili otruju hranom, primjerice - s ribom, jajima. Bilo je čak i smrtnih slučajeva. Imam osjećaj da potrošači ne znaju svoja prava po pitanju hrane. Jako dobro znaju prava kad govorimo o sofama ili automobilima, ali hrana i javne usluge u Hrvatskoj na dosta su niskoj razini", ističe Kladar.
Dodaje i da su kazne dosta niske te da ima osjećaj da su potrošači često prepušteni sami sebi, da ih inspekcija ne štiti dovoljno i da moraju u sudske postupke. "Posebno po pitanju naknade štete, naš je sustav tako ustrojen da inspekcija ne može dosuditi naknadu štete i za takve situacije morate ići u dugotrajne sudske postupke", napominje Kladar.

8. Slatki pekarski proizvodi: Bolje je preskočiti kupovinu slatkih pekarskih proizvoda u velikim trgovinama. Jeftinije je napraviti ih kod kuće, a možete kontrolirati sve što u njih stavljate.
Koliko su građani spremni za još jedan bojkot?
Nema recentne sudske prakse na tom području, tvrdi Kladar koja smatra da bi po pitanju toga trebalo nešto učiniti. Ipak, radnici u situacijama kada uoče nepravilnosti - mogu pomoći,
"U Hrvatskoj je uveden sustav koji se zove 'Prijavljivanje nepravilnosti' i ako radni uoči neku nepravilnost, on u određenim većim kompanijama može prijaviti nepravilnost i unutar kompanije se mora pokušati ukloniti nepravilnosti, prije nego što to otkrije inspekcija i, u konačnici, nekome nanese štetu", objašnjava Kladar.
Osvrnula se Kladar i na bojkote pekarnica. "Kažu da najviše pekarske proizvode konzumiraju mladi, pa nam ostaje za vidjeti koliko su spremni bojkotirati", zaključuje.
POGLEDAJTE VIDEO: EU iznenadila: Dozvoljena upotreba brašna od ličinki crva! Biste li ga probali? Više sam za kulen'