Stotine milijuna ljudi diljem svijeta proteklih su sati gledali i slušali o Hrvatskoj što uvijek ima dobar odjek i za turizam.
Posebno za bogatiju klijentelu od koje bi najviše mogle profitirati marine koje su ove godine imale gotovo 200 milijuna kuna prihoda. Jedna od popularnijih je splitska.
Split je na nautičare najpoželjnija destinacija, a i čarter tvrtke priznaju da je iza njih nikad uspješnija sezona. Plovidbe Jadranom nikad nisu bile traženije….
"Trenutno imamo 16 brodova u čarteru, ali to fluktuira od godine do godine. U planu je dovesti ih još par ako ima mjesta za primiti na godišnji vez. Sezona je bila predobra, neočekivano uspješna", govori zaposlenik čarter tvrtke Zoran Salamun.
Neke ne iznenađuje uspjeh, jer smatraju iz turistike zajednice riječ je o grani koju treba dalje razvijati. Samo u čarteru zabilježeno 3,6 milijuna noćenja…
"Nautički turizam je šlag na tortu, s obzirom na to da se radi se o jednoj specifičnoj turističkoj ponudi, ponudi koja je aktivna praktički cijele godine. A koja u smislu potrošnje znači da nautičari troše 60 posto i više od prosjeka turista u Hrvatskoj", kazao je direktor HTZ-a Kristijan Staničić.
Splitska marina već je tijesna za sve zainteresirane nautičare.
"Split je jedna od destinacija koja je centar nautičkog turizma u Hrvatskoj. BLIC Mi možemo iz kuta ove naše marine u Splitu reći da je ona već danas zagušena da je potreba za širenjem, ali ovisimo o prostorno planskoj dokumentacija, ali da nautičari traže Split i prostora ima", kazao je predsjednik Uprave ACI marine Kristijan Pavić.
Iz grada kažu nije nemoguće, ali malo teže u ovom dijelu grada. No, u prostornom planiranju će voditi računa o marinama.
"Mi već u prostornom planu razmišljamo o proširenju marina u gradu Splitu, postoji jedna sa županijskom lučkom upravom priča na Duilovu i na sjevernom dijelu grada Splita da se prošiti marina", govori zamjenik gradonačelnika Splita Antonio Kuzmanić.
ACI marine u ovoj je sezoni zabilježio nikad veće prihode u svom postojanju i sezonu bolju od one iz 2019. godine.