Smrt dvojice bratića koji su quadom sletjeli u rijeku Bednju ne vodi se kao prometna nesreća. Razlog je što se nesreća nije dogodila na javnoj površini.
Više o prometnim nesrećama i opasnim situacijama u cestovnom prometu, RTL-ova reporterka Ivana Ivanda Rožić razgovarala je s Josipom Mataijom, voditeljem Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.
Koliko problema stvaraju quadovi?
Mataija: "Na samom cestovnom prometu nije to toliko kritično jer se oni uglavnom voze na dijelovima koji nisu javne površine - po šumama. Pa mi to ne vodimo u evidenciji prometnih nesreća".
Koliko kaosa stvaraju romobili, motocikli?
Mataija: "Što se tiče osobnih prijevoznih sredstava mislim da smo pogodili sa zakonskim odredbama i nemamo prevelikih problema. Jedna osoba je poginula lani. Međutim, kod ove druge kategorije, motocikli i mopedi, prošle godine su bili loši rezultati jer su se pogoršali. Naime, 18 osoba je poginulo na motociklu i mopedu više stradalo lani nego u 2022. godini."
Policija često apelira - alkohol, brzina, mobitel, pojas... Je li pojas posebno problematičan?
Mataija: "Mislim da možemo tu najviše napraviti, ali to može pojedinac. Statistika kaže da 50 posto onih koji su trebali biti vezani, nisu, a poginuli su. Mi procjenjujemo da bi oko 30 osoba godišnje bilo živo da su koristili pojas. Ovom prilikom apeliram, ali ne samo na vozača i suvozača, nego na sve koji su u vozilu. Upravo putnici na zadnjim sjedalima ispadaju često iz vozila dok vozač i suvozač ostanu živi. Jednostavna je procedura, traje sekundu. Vežite se, može spasiti život."
Rekli ste mi prije uključenja da je problem mobitel.
"Mobitel je sve veći problem. Nekad kad ste se vozili pa vidjeli da netko krivuda po cesti, znali ste obično da je alkohol, ali sada je to najčešće mobitel. Apeliram vozače da ručno ne koriste mobitel. Postoji hands free. Postoji puno mogućnosti da se mobitel ne koristi u vrijeme vožnje i da ne bude distrakcija."