Katamaran "Silba", koji je dan ranije pri uplovljavanju u luku Božava na Dugom otoku udario u lukobran, doplovio je nakon očevida natrag u Zadar jer nema većih oštećenja. Iz Jadrolinije su potvrdili da se udarac u stijene lukobrana dogodio zbog tehničkog kvara.
"Na manevri dolaska, gdje je zapovjednik napravio sve kako treba, prilaz, smanjenje brzine, nažalost došlo je do greške u upravljanju na lijevom propulzoru katamarana. U tom momentu, kad se dogodi takav tip greške, propulzor, u ovom slučaju lijevi zavezao je svom snagom naprijed", kaže Vjekoslav Dorić, v.d. izvršnog direktora tehničkih poslova Jadrolinije.
Starost brodova
Sindikalisti iz Jadrolinije smatraju da učestali kvarovi, zbog kojih se dogodila i tragedija u Malom Lošinju, govore o neadekvatnom održavanju Jadrolinijine flote.
"Po mom mišljenju je riječ o održavanju, u tehničkom održavanju brodova kroz godinu koji se zapravo loše održavaju" kaže Antun Aljinović, predstavnik Sindikata pomoraca Hrvatske za Jadroliniju, a njegov kolega Ivan Srzentić, predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije se pita: - Imamo izjavu člana Nadzornog odbora koji sam da su se iz godine u godinu 10 do 15 posto povećava trošak za održavanje brodova. Gdje to ide? Očito je da ne ide u pravom smjeru.
Problem je i starost brodova. Prije točno deset godina, 2014., izbačeno je iz zakona da brzi brodovi na putničkim linijama ne smiju biti stariji od 20 godina. A "Silba" je stara 35 kao i trajekt "Petar Hektorović" kojemu je jučer more prodrlo u jedan od tankova.
"Neki možda manji prodor mora, ali u svakom slučaju, ali u svakom slučaju, ako su došli vatrogasci, znači da tu količinu vode ne mogu ispumpati brodske pumpe", smatra Aljinović.
Samo u ovoj godini, upozoravaju sindikalisti, dogodilo se 18 ozbiljnijih incidenata s tehničkim kvarovima, pa je trend postao zabrinjavajući.
"Jednostavno je sada veća medijska pažnja na Jadroliniju, ali shvaćam i to, pa se više obraća pažnju na takvo nešto, ali vjerujte, događalo se i prije, događa se i drugim kompanijama", poručuje Vjekoslav Dorić.
Uz uznemirene putnike zbog učestalih kvarova zabrinuti su i pomorci, a posebno kapetani i upravitelji stroja koji i kazneno odgovaraju kod pomorskih nesreća.