KVAROVI POSTAJU SVAKODNEVNICA /

Jadrolinija pod lupom: Čak 18 ozbiljnih kvarova u 2024. godini. Je li sigurnost putnika ugrožena?

Jadrolinijin katamaran Silba, koji je jučer udario u lukobran ispred luke Božava na Dugom otoku, vratio se u Zadar. Iz Jadrolinije potvrđuju - riječ je o tehničkom kvaru, a sindikalisti podsjećaju: kvarovi su sve češći pa dovode u pitanje održavanje flote

Nikolina Radić

Nikolina Radić

Iz Zadra pokriva petinu Hrvatske. Omiljena su joj javljanja uživo iz teških situacija i reportaže iz onih ležernih

22.11.2024.
21:30
VOYO logo

Katamaran "Silba", koji je dan ranije pri uplovljavanju u luku Božava na Dugom otoku udario u lukobran, doplovio je nakon očevida natrag u Zadar jer nema većih oštećenja. Iz Jadrolinije su potvrdili da se udarac u stijene lukobrana dogodio zbog tehničkog kvara.

"Na manevri dolaska, gdje je zapovjednik napravio sve kako treba, prilaz, smanjenje brzine, nažalost došlo je do greške u upravljanju na lijevom propulzoru katamarana. U tom momentu, kad se dogodi takav tip greške, propulzor, u ovom slučaju lijevi zavezao je svom snagom naprijed", kaže Vjekoslav Dorić, v.d. izvršnog direktora tehničkih poslova Jadrolinije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Starost brodova

Sindikalisti iz Jadrolinije smatraju da učestali kvarovi, zbog kojih se dogodila i tragedija u Malom Lošinju, govore o neadekvatnom održavanju Jadrolinijine flote.

"Po mom mišljenju je riječ o održavanju, u tehničkom održavanju brodova kroz godinu koji se zapravo loše održavaju" kaže Antun Aljinović, predstavnik Sindikata pomoraca Hrvatske za Jadroliniju, a njegov kolega Ivan Srzentić, predsjednik Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije se pita: - Imamo izjavu člana Nadzornog odbora koji sam da su se iz godine u godinu 10 do 15 posto povećava trošak za održavanje brodova. Gdje to ide? Očito je da ne ide u pravom smjeru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Problem je i starost brodova. Prije točno deset godina, 2014., izbačeno je iz zakona da brzi brodovi na putničkim linijama ne smiju biti stariji od 20 godina. A "Silba" je stara 35 kao i trajekt "Petar Hektorović" kojemu je jučer more prodrlo u jedan od tankova.

Image
TRAGEDIJA I TEHNIČKI KVAROVI /

2024. nije bila njihova godina: Ovo su svi incidenti koji su obilježili Jadroliniju, sve je počelo s 'Oliverom'

Image
TRAGEDIJA I TEHNIČKI KVAROVI /

2024. nije bila njihova godina: Ovo su svi incidenti koji su obilježili Jadroliniju, sve je počelo s 'Oliverom'

"Neki možda manji prodor mora, ali u svakom slučaju, ali u svakom slučaju, ako su došli vatrogasci, znači da tu količinu vode ne mogu ispumpati brodske pumpe", smatra Aljinović.

Samo u ovoj godini, upozoravaju sindikalisti, dogodilo se 18 ozbiljnijih incidenata s tehničkim kvarovima, pa je trend postao zabrinjavajući.

"Jednostavno je sada veća medijska pažnja na Jadroliniju, ali shvaćam i to, pa se više obraća pažnju na takvo nešto, ali vjerujte, događalo se i prije, događa se i drugim kompanijama", poručuje Vjekoslav Dorić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uz uznemirene putnike zbog učestalih kvarova zabrinuti su i pomorci, a posebno kapetani i upravitelji stroja koji i kazneno odgovaraju kod pomorskih nesreća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo