Trajekt pun putnika i vozila u subotu je pristajao u supetarsku luku, no rampa završila u moru. Iz Jadrolinije poručuju tek da je riječ o tehničkom kvaru rampe. Zaredali su se incidenti. Sindikati prozivaju Upravu Jadrolinije zbog nefunkcioniranja sustava, toga da se kupuju stari brodovi i da se brodovi ne održavaju.
"Komuniciramo s pomorcima i u svakom slučaju sreća u nesreći u ovoj situaciji je da se to dogodilo prije samog pristajanja broda i da se ovo dogodilo u trenutku kad je brod već pristao i kad je rampa trebala biti spuštena, znajući da se tamo nalaze i putnici i da se tamo nalaze privezivači, moglo je doći do još jedne tragedije", kaže glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan.
Riječ je o relativno novom brodu, kaže Melvan. "Star je desetak godina, ali i takve brodove treba održavati. Treba paziti da svi dijelovi budu novi, pogotovo ti potrošni dijelovi kao što su sajle - da se mijenjaju na vrijeme i da se to radi kako treba", ističe Melvan.
Održavanje je ključno, a ista se stvar dogodila na brodu Rapske plovidbe, kada je pukla sajla. "Taj dio treba promijeniti na razini države. Očito treba pripaziti na te putničke brodove, trajekte, da se održavaju bolje i češće. Pravo je pitanje treba li se postaviti nekakve standarde na razini cijele države, odnosno Agencije za obalni linijski pomorski promet", napominje Melvan.
Jadrolinija kupuje brodove za rezalište?
Još jedan od problema je taj da pomorci rade premoreni. "Odgovorno tvrdim da većina tih pomoraca radi više od 14 sati dnevno, što je maksimum sukladno MSC-u i svim normalnim ljudskim konvencijama. Garantiram da veliki broj pomoraca na Jadroliniji radi veći broj sati od toga. Možete zamisliti kakvi oni mogu biti nakon smjene od 14 sati, to ne moram posebno objašnjavati", tvrdi Melvan.
Melvan ističe da već dvije godine upozoravaju na sustav koji ne funkcionira. "Ne znam koliko rampi treba pasti, koliko brodova treba plutati i, u konačnici, koliko ljudi treba poginuti da bismo shvatili da ovaj sustav treba hitno mijenjati", ističe Melvan.
Melvan ističe da je važno ne zaboraviti to da je Jadrolinija najveća i najvažnija hrvatska brodarska kuća. "Ako se ovako odnosimo prema Jadroliniji, onda smo stvarno u problemima", napominje i dodaje da je flota Jadrolinije stara u prosjeku 28 godina, a da u Europskoj uniji brodovi stariji od 25 do 30 godina idu u rezalište. "Nažalost, očito Jadrolinija kupuje upravo takve brodove koje je neka država odradila za rezalište. Mi ih kupujemo, predstavljamo kao nove. Očigledno ne ulažemo dovoljno u njih jer se u takve brodove treba ulagati jako puno. Činjenice su vrlo jasne, kristalno jasne. Nama jednostavno nije jasno zašto se ništa ne poduzme u tom smjeru", zaključuje Melvan.
POGLEDAJTE VIDEO: Mnogi se nakon pada rampe ne osjećaju sigurno: 'To više nije slučajnost. Očekujemo odgovore'